نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:30

متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در آذربایجان‌شرقی چقدر است؟

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان چهار تا ۴.۵ سال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، زهرا کوهی ظهر امروز در جلسه کارگروه خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اهر با تأکید بر فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای فرزندآوری و جوانی جمعیت، اظهار کرد:  متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان چهار تا ۴.۵ سال است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی امور جوانان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل ۷۳ ماده است، وظایفی بر عهده دستگاه‌ها و ادارات گذاشته شده است که انتظار می‌رود هر یک از این دستگاه‌ها زوج‌های جوان را برای فرزندآوری و جوانی جمعیت تشویق کنند.

کوهی با اشاره به اینکه اگر به فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبرو خواهیم شد، ادامه داد: با توجه‌ به اینکه آذربایجان شرقی به‌عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه و دارای مرزهای مشترک است، مخاطرات کاهش جمعیت در آینده در این استان بروز خواهد کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت:  در کنار مسائل اقتصادی، رقابت‌های نامناسب در حوزه سبک زندگی، تجمل‌گرایی و مانند آن‌ها از جمله علت‌های مؤثر در کاهش ازدواج و فرزندآوری در جامعه است.

حضور در مؤسسه دارالقرآن حضرت معصومه (ع)، مؤسسه بوم‌گردی گیلانار شهرستان اهر و حضور در منزل شهید والامقام صمد بابایی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی به شهرستان اهر بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406171

مهمترین اخبار ایران و جهان: