نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 12:09

خاموشی‌ها در اهواز ۳۴ درصد کاهش یافت

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کاهش ۳۴ درصدی خاموشی برق در این کلانشهر در مدت ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سعید آقایی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت خاموشی‌ها در کلانشهر اهواز اظهار کرد: در راستای تحقق چشم‌انداز ۱۴۱۰ این شرکت و رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی در سال به ازای هر مشترک، با وجود محدودیت‌های ناشی ناترازی تولید و مصرف، خوشبختانه خاموشی‌های شبکه برق اهواز طی ۴ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: گستردگی شبکه برق، شدت گرما و اختلاف قابل توجه پیک در فصل گرم و سرد سال در کلانشهر اهواز، شرایط بهره‌برداری و نگهداری شبکه را بسیار متفاوت و دشوار کرده است، اما تلاش می‌شود تا شاهد کمترین خاموشی‌ها در اهواز باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: طی ۴ماهه ابتدایی سال جاری در بخش خاموشی‌های بی برنامه ۵۴ درصد و در بخش خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده ۱۴ درصد و در مجموع به صورت میانگین ۳۴ درصد در خاموشی‌ها کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش روستایی نیز میزان خاموشی‌ها ۴۵ درصد کاهش یافته است، گفت: این روند رو به رشد که با تلاش و برنامه‌ریزی در شرکت توزیع برق اهواز در حال تحقق است ادامه خواهد یافت تا شاهد تحقق چشم‌انداز ۱۴۱۰ و رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی باشیم.

آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به شراط دمایی و میزان مصرف از همه شهروندان درخواست داریم تا مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند و با صنعت برق برای گذر از این شرایط نهایت همکاری را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423171

مهمترین اخبار ایران و جهان: