نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:04

تحقق اقتصاد دریا محور گیلان را به رشد و توسعه می‌رساند

رشت- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها در گذشته گفت: تحقق اقتصاد دریا محور گیلان را به رشد و توسعه می‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده صبح شنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلف در گیلان افزود: گیلان استان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه این استان در بخش کشاورزی، گردشگری و دریا قابلیت‌های ویژه دارد، گفت: تحقق اقتصاد دریا محور گیلان را به رشد و توسعه می‌رساند.

آقازاده با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت حمایت از کشاورزان و شالیکاران است، اضافه کرد: دولت و مجلس در تسهیل بخشی رونق اقتصادی در صنعت کشاورزی نقطه مشترک دارند.

وی با انتقاد از برخی چالش‌های مدیریتی در گذشته، افزود: برخی سو مدیریت‌ها و بی تفاوتی‌ها در گذشته منجر به تعطیلی قطب‌های صنعتی گیلان شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند در احیای قطب‌های صنعتی استان بیان کرد: همدلی و هم افزایی قوای سه گانه در گیلان و کشور در احیای شرکت‌های بزرگ صنعتی استان مؤثر بوده است.

آقازاده با بیان اینکه توسعه اقتصادی گیلان از مسیر کشاورزی و گردشگری می‌گذرد، گفت: قابلیت‌های بالقوه کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا در گیلان به فعلیت تبدیل سود.

وی با اشاره به چالش جدی پسماند در گیلان افزود: ساماندهی پسماند در گیلان از مسیر فرهنگ سازی می‌گذرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از آغاز نهضت آبرسانی در استان خبر داد و بیان کرد: در کوتاه‌ترین بازه زمانی مناطق روستایی گیلان دارای آب شرب سالم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437727

مهمترین اخبار ایران و جهان: