نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 11:37

حفاران غیرمجاز در ماهنشان بازداشت شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۴ حفار غیرمجاز آثار باستانی در روستای «پری» شهرستان ماهنشان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش مردمی از روستای پری شهرستان ماهنشان مبنی بر حضور افراد ناشناس در این منطقه پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی، ۴ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این عملیات آلات و ادوات حفاری در محل حفاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: هر گونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

حبیبیان بیان داشت: یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان کار حفاظت و حراست از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی را با شدت و تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهد و باکسانی که در سودای یافتن آثار باستانی در محوطه‌های تاریخی اقدام به کندوکاری و حفاری می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436727

مهمترین اخبار ایران و جهان: