نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:07

بوشهر از استان‌های امن کشور است/ رتبه‌ آخر در شرارت، نزاع و سرقت

بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به امنیت مطلوب در این استان گفت: استان بوشهر در سرقت‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد و در زمینه شرارت در آخرین رده بین استان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد امنیت و تقویت احساس امنیت در بین مردم دارند.

وی سامانه ۱۱۰ را کانال ارتباطی مردم و پلیس دانست و بیان کرد: امسال میزان تماس‌ها با این سامانه پنج درصد افزایش یافته و در مجموع ۳۰۰ هزار تماس صورت گرفته که ۹۳ هزار مورد عملیاتی شده است و ۲۱۱ هزار تماس نیز منجر به راهنمایی و ارشاد توسط پلیس شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه ارتباطی ۱۹۷ به منظور بیان نظرات مردم در مورد پلیس عنوان کرد و افزود: در سال جاری انتقادهای مردم ۲۳ درصد افزایش، شکایت از پلیس ۶۵ درصد کاهش، پیشنهادها و درخواست‌ها ۹ درصد کاهش و تقدیرها ۱۴ درصد کاهش داشته است.

بوشهر آخرین استان کشور در شرارت

وی از افزایش ۹ درصدی ارائه خدمات گذرنامه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: صدور روادید ۱۰۹ درصد افزایش یافته و صدور پروانه اقامت نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سردار سوسنی با اشاره به امنیت مطلوب در سطح استان بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر در سرقت‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد و در زمینه شرارت در آخرین رده بین استان‌ها قرار گرفته است.

وی رتبه استان بوشهر در زمینه نزاع و درگیری ۲۸، در قتل ۲۲ و در سرقت مسلحانه ۱۳ عنوان کرد و افزود: ۹۹ درصد درگیری‌ها در استان به صورت فردی بوده و تنها یک درصد درگیری‌ها گروهی بوده است.

رتبه اول در کشف سرقت

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه اول کشور را در زمینه کشف سرقت‌ها دارد خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۳۷ درصد اموال به سرقت رفته از مردم به آنها بازگردانده شده است.

وی از دستگیری ۱۵۷ نفر از افرادی که در زمینه خرید مال مسروقه فعالیت داشتند خبر داد و افزود: ۶۴ محکوم فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار سوسنی از کاهش ۱۷ درصد سرقت مسلحانه، کاهش ۴۱ درصدی سرقت کابل برق در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۹ باند مجرمانه سرقت در استان بوشهر شناسایی و منهدم شده است.

کشف ۱.۲ تن مواد مخدر

وی با اشاره به کشف هزار و ۲۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر طی سال جاری تصریح کرد: هزار و ۳۴۹ نفر در این زمینه دستگیر شدند که هزار و ۹۱ پرونده تشکیل شده و ۶۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به انهدام ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: ۴۸۸ مورد شناسایی و پاکسازی محلات آلوده در استان بوشهر انجام شده است.

افزایش ۱۴۱ درصدی کشفیات قاچاق

وی با اشاره به رتبه برتر پلیس فتای استان بوشهر بیان کرد: سه شبکه سازمان یافته تولید و انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی شناسایی و منهدم شده است.

سردار سوسنی با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری بیان کرد: ۲۲ نفر در این حوادث جان باخته‌اند که ۱۱ نفر مربوط به متورسیکلت‌ها بوده، ۶ نفر با خودرو و پنج نفر عابر پیاده بوده است.

رشد ۱۶۰ درصدی کشف جرایم اقتصادی

وی با اشاره به افزایش ۱۴۱ درصدی کشفیات قاچاق در استان از رشد ۱۶۰ درصدی کشف جرایم اقتصادی در این استان طی سال جاری خبر داد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از برگزاری چهار هزار و ۲۷۹ جلسه مشاوره توسط معاونت اجتماعی خبر داد و بیان کرد: هزار و ۵۵۲ پرونده در کلانتری‌های استان بوشهر منتج به صلح و سازش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429427

مهمترین اخبار ایران و جهان: