نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 12:39

۹ هزار نفر از خانواده ایثارگران در البرز مشمول طرح تبدیل وضعیت شدند

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز گفت:: تا به امروز تعداد ۹هزار نفر از ایثارگران و فرزندان این عزیزان که شامل قانون تبدیل وضعیت می‌شوند شناسایی و از این تعداد 6هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده اند، مابقی نیز درگیر مشکلاتی از قبیل مقاومت برخی از دستگاه های اجرایی و مراحل گزینشی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، صبح امروز ۱۶ مردادماه در دیدار با فرماندار کرج با بیان اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: تمامی مراسم ها، یادواره ها و برنامه هایی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار میگردد ملزم به صدور مجوز از شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی افزود: ماموریت بنیاد خدمت رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و کارکنان بنیاد با افتخار خود را ملزم به انجام این دو ماموریت می‌دانند، اما در این بین بنیاد انتظار دارد سایر دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه خود را به درستی انجام دهند و ایفای نقش کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و تصریح کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت بالایی برخوردار است، تمامی مراسم‌ها، یادواره‌ها و برنامه هایی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌گردد ملزم به اخذ مجوز از شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: مبنای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت از برگزاری برنامه‌های ترویجی است که با مشارکت مردم برگزار می‌شود و انگیزه فرهنگی در جامعه دارد.

رستمیان به روند تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های استاندار جلسات متعددی در استان در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران برگزار شده است که نتایجی خوبی در بر داشته است.

وی افزود: تا به امروز تعداد ۹هزار نفر از ایثارگران و فرزندان این عزیزان که شامل این قانون می‌شوند شناسایی و از این تعداد 6هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده اند، مابقی نیز درگیر مشکلاتی از قبیل مقاومت برخی از دستگاه‌های اجرایی و مراحل گزینشی هستند.

فرماندار کرج نیز در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل و همکاران اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در راستای خدمت رسانی به ایثارگران، ایثارگران را سرمایه های کشور دانست و گفت: خدمت به ایثارگران و رضایتمندی این عزیزان خط قرمز ما است، در این راستا از دستگاه های اجرایی مطالبه جدی داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیران باید خدمتگزار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشند و از قانون تمکین کنند، باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم و نباید غفلت کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: مدیران بنیاد میزان مشارکت دستگاه های اجرایی در راستای خدمت رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به فرمانداری گزارش کنند تا دستگاه های فعال در این زمینه تشویق و به دستگاه هایی که خدایی ناکرده کوتاهی کرده اند تذکرات لازم داده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430371

مهمترین اخبار ایران و جهان: