نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 02:21

امسال استخرهای دانش‌آموزی همدان مجدد راه‌اندازی می‌شوند

مدیر روابط عمومی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان گفت: استخرهای دانش‌آموزی امسال با تامین اعتبار مجدد راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها ردم همدان خواستار رسیدگی به علت عدم فعالیت دو استخر زیر نظر آموزش و پرورش هستند.

این افراد عنوان می‌کنند این استخرها از سال ۹۹ با حضور مقامات کشوری افتتاح شده‌‌اند اما متاسفانه تاکنون هیچکدام فعال نبوده و گویا تاسیسات‌‌ این مراکز با مشکل مواجه هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان در این خصوص اظهار کرد: با افتتاح این مراکز به ایام سخت کرونا برخوردیم و امکان بهره‌برداری از آنها نبود اما امسال مجدد راه‌اندازی خواهند شد.

علی نظری با بیان اینکه تاسیسات این مراکز به خاطر اینکه چند سال خواب بوده و در زمستان به خاطر عدم مدیریت در استخر ناحیه ۲ بهره‌برداری کمی با مشکل مواجه شده است گفت: با تامین اعتبار امسال مجدد این مراکز راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است استخرهای شنای دانش‌آموزی ناحیه یک و ۲ آموزش و پرورش همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش وقت در سال ۹۹ افتتاح شد.

در این سال استخر اختصاصی آموزش و پرورش ناحیه «۲» در ۳ هزار و ۲۰۰ متر مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان به بهره‌برداری رسید که برای افتتاح این پروژه ۷۱ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی اختصاص داده شد، به طوری که سهم اعتبار ملی ۷۵ درصد بود و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شد.

استخر اختصاصی آموزش و پرورش در ناحیه یک نیز در ۴ هزار متر مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان به بهره‌برداری رسید و برای افتتاح این پروژه ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی اختصاص داده شد که سهم اعتبار ملی ۹۳ درصد بود و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422627

مهمترین اخبار ایران و جهان: