نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:14

کارشکنی برخی بانک‌ها در روند پیشرفت نهضت ملی مسکن، تبدیل به دغدغه شده است

استاندار خوزستان گفت: برخی از بانک‌ها متاسفانه به دلیل بروکراسی و کارشکنی همراهی لازم را ندارند و نیاز است نیروهای انقلابی و تحولگرا در نظام بانکی این مشکلات را حل کنند و تدبیری اندیشیده شود که سیستم بانکی در روند ساخت مسکن دغدغه نباشد و در انجام کارها کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، امروز در پایان نشست شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور و با حضور مسؤولین کشوری و با شرکت ویدئوکنفرانسی استانداران و مسؤولان استانی برگزار شد اظهار کرد: طی مدت باقیمانده تا نشست آینده شورای عالی مسکن اقدامات لازم جهت تامین زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن انجام شود تا مراحل بعدی همچون انجام زیرساخت، صدور سند، اعلام فراخوان عمومی و سایر اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: دستگاه‌هایی مثل فولاد، پتروشیمی، تعاونی‌ها و نیروهای مسلح که درخواست داشتند زمین دریافت نمایند و کار ساخت را خودشان انجام دهند در اولویت قرار بگیرد تا بخشی از نیازهای مردم از این طریق تامین شود؛ جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز تا جایی که در توان دارند برای طرح نهضت ملی مسکن زمین اختصاص دهند.

حسینی محراب عنوان کرد: اداره کار به مسائل آن دسته از تعاونی‌هایی که دچار مشکل شده‌اند رسیدگی کند. طرح‌های مسکن مهر نیز در یک جدول زمانی با بسیج همگانی از طریق نهادها و موسسات دارای صلاحیت و توانمندی تکمیل شود.

استاندار خوزستان گفت: برخی از بانک‌ها متاسفانه به دلیل بروکراسی و کارشکنی همراهی لازم را ندارند و نیاز است نیروهای انقلابی و تحولگرا در نظام بانکی این مشکلات را حل نمایند و تدبیری اندیشیده شود که سیستم بانکی در روند ساخت مسکن دغدغه نباشد و در انجام کارها کمک کند.

وی افزود: راه و شهرسازی از طریق هماهنگی با بخش‌های مختلف، مسکن‌های باقیمانده در شهرک‌های شیرین شهر، رامین و موارد دیگر را تعیین تکلیف نموده و در قالب طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418371

مهمترین اخبار ایران و جهان: