نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:00

صادرات خراسان رضوی در ۴ ماهه نخست امسال 43 درصد رشد داشته است

مشهد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از رشد ۴۳ درصدی صادرات خراسان رضوی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: با پیگیری استاندار خراسان رضوی و حوزه اقتصادی در استان خراسان رضوی چهار ماهه نخست سال جاری صادرات استان به کشورهای مختلف رشد چشمگیری داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تلاش‌ها و طراحی‌های حوزه اقتصادی، بخش خصوصی و همیاری دستگاه‌های اجرایی امسال ما را به نقطه خوبی رسانده است.

وی از مصالح ساختمانی و سیمان، میوه و تره بار و انواع فرآورده‌های نفتی به عنوان بیشترین کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به مقاصدی همچون کشور افغانستان نام برد.

چمندی بیان کرد: صادرات ایران به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات سرعت بیشتری خواهد گرفت. تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان تیرماه راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان با این اتفاق تسهیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: راه آهن خواف – هرات ظرفیت جابجایی سالانه ۶ میلیون تن بار را دارد و در صادرات استان به صورت جدی تأثیرگذار است.

وی این اتفاق را موجب ️گسترش بازار محصولات غذایی ساخت ایران در افغانستان دانست و گفت: بازرگانان ما در کشور افغانستان فرصت‌های زیادی پیش روی خود دارند، در اکثر کالاها مانند مواد غذایی، مصالح ساختمانی، کالاهای فولادی، پتروشیمی و نفتی و در بسیاری از کالاهای ما صادرات به این کشور دارای مزیت است.

چمندی بیان کرد: مردم افغانستان به مواد غذایی ایران علاقمند هستند و مصرف آن‌ها در بین شأن رایج است و این فرصتی برای صادرکنندگان ایرانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: خط ریلی خواف-هرات برای ما از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی مهم است؛ این خط در آینده ما را به کشور چین وصل خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418271

مهمترین اخبار ایران و جهان: