نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 07:06

فعال بودن پروژه‌های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان با وجود گرمای بی سابقه

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با وجود گرمای بی سابقه هوا و تعطیلی چند روزه اخیر در کشور تحت تاثیر این پدیده طرح‌های راهسازی این استان تعطیل نشد و این پروژه‌ها با سرعت مراحل اجرایی خود را می‌گذرانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری در بازدید از پروژه ساخت بزرگراه در محور زاهدان- زابل و زاهدان- بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل به ویژه بزرگراه هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل تسریع در تکمیل طرح های راهسازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیر گرمای بی سابقه و بدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راهسازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در محور زابل- میلک در دستور کار قرار داده است.

وی با یادآوری عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای گفت: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و با اختصاص این منابع گام‌های جدی در تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: در کنار اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگراهی با جذب سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان شاهد توسعه و جهش ویژه‌ ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.

وی راه را یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در یک منطقه قلمداد و تصریح کرد: برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان اضافه کنیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426127

مهمترین اخبار ایران و جهان: