نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 17:50

اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی قزوین جهت مشارکت در شناسایی و پرورش خبرنگاران حرفه ای

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در آستانه فرارسیدن هفدهم مردادماه روز گرامیداشت خبرنگار، فرشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین ظهر امروز با همراهی مدیر روابط عمومی این مجموعه در دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین حضور یافتند و از نزدیک در جریان فعالیت های این رسانه قرار گرفتند.

در جریان این بازدید پیله چی ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: فعالیت در حوزه خبر و اطلاع رسانی همواره با فراز و نشیب های بسیاری روبرو است اما با این وجود «اصحاب رسانه» که قشری دلسوز و پرتلاش هستند برای انعکاس مسائل جامعه و دغدغه های مردم تمام توان خود را به کار می گیرند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید مسائل معیشتی اصحاب رسانه مورد توجه جدی تر دستگاه ها قرار گیرد و سازوکار هدفمندی جهت حمایت از فعالین عرصه خبر تدوین و اجرا شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر ظرفیت مدیران نیز در ارتباط با رسانه ها باید افزایش پیدا کند و موارد مطرح شده از سوی آن ها را با جدیت مضاعفی پیگیر کنند چراکه پاسخگویی به خبرنگاران که نماینده مردم هستند، ضرورت دارد.

پیله چی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش های حرفه ای و ارتقاء توان خبرنگاران استان، تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی استان قزوین طی سالهای گذشته در مسائل آموزشی مرتبط با اصحاب رسانه برنامه ها و اقدامات زیادی را به اجرا درآورده است و در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد در صورت مشارکت دستگاه های متولی و مجموعه های رسانه ای، در این زمینه گام های موثرتری برداشت.

در ادامه اسماعیل بخشی مدیر خبرگزاری فارس در استان قزوین نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت این رسانه در انعکاس تحولات استان و پیگیری مطالبات مطرح شده از سوی اقشار مختلف مردم، بر ضرورت ورود جدی تر جهاد دانشگاهی و دستگاه های مرتبط با امر رسانه در بحث آموزش، شناسایی و پرورش خبرنگاران حرفه ای تاکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427471

مهمترین اخبار ایران و جهان: