نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 07:56

برادران فداکار

محمدمتین و محمدمبین قدرتی دو برادری هستند که در لحظه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با شجاعت در کنار پدر مجروح خود ماندند و قوت قلب خواهر کوچک شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شامگاه یکشنبه ۲۲ مردادماه حمله یک تروریست داعشی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) آرامش زوار و خدام را در هم شکست.

محمدمتین و محمدمبین قدرتی دو کودک ۷ و ۹ ساله که به همراه پدر، مادر و خواهر کوچک‌ترشان برای زیارت به حرم مطهر مشرف شده بودند، هنگام خروج از درب باب‌المهدی با حمله تروریستی رو به رو شدند. محمدمتین درباره جزئیات آن لحظه می‌گوید: من، مبین و پدرم سمت درب منتظر مادر و خواهرم بودیم که ناگهان صدای شلیک گلوله آمد و پدرم گفت فرار کنید.

وی افزود: در آن لحظه هر سه در حال فرار بودیم که یک لحظه برگشتم و دیدم پدرم و مبین پشت سرم نیستند. او ادامه داد: با کمک آقایی مادر و خواهرم را پیدا کردم اما خبری از مبین و پدرم نبود، پس مادرم من و خواهرم را در اتاقی گذاشت و به دنبال آنها رفت.

متین افزود: من هم خواهرم را محکم بغل کردم تا او نترسد و منتظر مادر شدیم. چون دوستش دارم! در ادامه محمد مبین، برادر کوچک‌تر از لحظه وقوع ماجرا سخن گفت و توضیح داد: وقتی صدای شلیک گلوله آمد و ما به همراه بقیه مردم فرار کردیم ناگهان پدرم به زمین افتاد و یک تیر به پایش خورد.

وی افزود: به سمت پدرم رفتم تا به او کمک کنم ک بلند شود اما پدرم گفت فرار کن اما من نمی‌توانستم پدرم را تنها بگذارم چون دوستش دارم. این کودک ۷ ساله به همراه برادرش با سن کم حافظ خانواده خود شدند تا نشان دهند بزرگی و از خود گذشتگی سن و سال نمی‌شناسد. پدر این دو کودک از مجروحین حادثه تروریستی است که در بیمارستان بستری شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445071

مهمترین اخبار ایران و جهان: