نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 23:32

شب عاشورا شب سنجش انسان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان باید ممات و حیاتش منطبق بر حیات و ممات رسول خدا باشد، گفت: شب عاشورا انسان باید در رفتار و کردار خود تامل کند و مرز خود را با لشکر حسینیان و یزیدیان بسنجد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع سوگواران حسینی حاضر در هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت در جوار پنج شهید گمنام این شهر با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، اظهار کرد: مسلمان باید حیات و مرگش را از خداوند متعال حیات و مماتی همچون حیات و ممات رسول الله بخواهد.

وی با بیان اینکه مسلمان باید در پایان هر روز، هفته، ماه و سال در رفتار و کردار خود بازنگری کند، افزود: شب عاشورا انسان باید در رفتار و کردار خود تامل کند و مرز خود را با لشکر حسینیان و یزیدیان بسنجد.

استاد و حوزه دانشگاه با اشاره به سنجش رفتار انسان در قیامت، گفت: عاشورا یکی از ایام الله بوده و باید انسان از این فرصت برای شفاعت امام حسین علیه‌السلام در یوم الحساب بهره بگیرد.

واحدی با حایز اهمیت برشمردن پیام عاشورا و فرهنگ حسینی، تصریح کرد: مستمعین روضات امام حسین علیه‌السلام علاوه بر منطبق کردن رفتار خود با فرهنگ حسینی باید همچون حضرت زینب سلام الله علیها، انتقال دهنده مشی و فرهنگ حسینی در جامعه و نسل جدید باشند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1410771

مهمترین اخبار ایران و جهان: