نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:18

آلمان بودجه تامین مهمات نظامی را افزایش می‌دهد

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور بودجه‌ تامین مهمات نظامی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور بودجه بیشتری را برای بخش نظامی درنظر گرفته است.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که آلمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۱ بیش از ۲۰ میلیارد یورو (۲۲.۲ میلیارد دلار) برای مهمات نظامی هزینه کند. بنا به اعلام وزیر دفاع آلمان این اقدام به منظور جلوگیری از کسری بودجه این کشور در بخش نظامی صورت می گیرد.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه ای با یک مجله آلمانی تاکید کرد که تا سال ۲۰۳۱، قصد داریم که سطح سرمایه گذاری در مهمات را تا این اندازه افزایش دهیم.

پیستوریوس در خصوص افزایش بودجه نظامی این گونه استدلال کرد: بدون مهمات، حتی مدرن ترین سامانه های تسلیحاتی هم هیچ فایده ای ندارند، حتی اگر چنین تسلیحاتی در اختیار ما و آماده استقرار باشند.

آلمان یکی از کشورهای غربی است که تسلیحات فراوانی را در اختیار اوکراین قرار داده است. وزارت دفاع آلمان اردیبهشت امسال از بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، رونمایی کرد.

وزیر دفاع آلمان درباره این بسته گفت: همگی امیدوار به پایان سریع این جنگ وحشتناک هستیم که روسیه علیه مردم به‌راه انداخته است. اما متاسفانه چنین پایانی فعلاً قابل تحقق نیست. به گفته وی، این بسته که ۳ میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد، ۳۰ دستگاه تانک لئوپارد ۱، زره‌پوش ماردِر، سامانه پدافند و پهپاد جاسوسی را شامل می‌شود.

نشریه اشپیگل مدعی شده که این بسته، بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی آلمان به اوکراین از آغاز جنگ محسوب می‌شود. برلین در حالی از این بسته رونمایی کرده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار است امروز (شنبه) با سفر به رُم، با رهبران سیاسی دیدار کند و در ادامه نیز راهی برلین خواهد شد.

آلمان پارسال کمک نظامی به ارزش ۲ میلیارد یورو برای اوکراین تامین کرد و امسال نیز اعتباری معادل ۲.۲ میلیارد یورو برای کمک به این کشور تخصیص داد اما جزئیات آن تا امروز نهایی نشده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398627

مهمترین اخبار ایران و جهان: