نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 23:05

کرمانشاه میزبان ۴۸۰ دانش آموز برتر در مسابقات کشوری قرآن و عترت

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی با حضور ۴۸۰ شرکت کننده برتر خبر داد.

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، اظهار کرد: این مسابقات در بخش دانش آموزی به میزبانی استان مشهد و استان کرمانشاه برای مدت ۲ روز برگزار شد.

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مقدماتی در ۲ بخش شامل رشته‌های آوایی و رشته‌های پژوهشی برنامه ریزی شد که رشته‌های آوایی به میزبانی استان مشهد و رشته‌های پژوهشی برای مدت ۲ روز به میزبانی کرمانشاه در به صورت غیر حضوری و آنلاین در تاریخ ۲۵ و ۲۶ تیرماه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه رشته‌های پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۶ رشته در کرمانشاه میزبانی شده، تصریح کرد: رشته‌های پژوهشی با محوریت گفتمان مهدوی، انشا نماز، تفسیر، نهج البلاغه، احکام و صحیفه سجادیه در بستر فضای مجازی مرحله مقدماتی آن برگزار شد.

محمدی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که به مرحله مقدماتی راه یافته‌اند از طریق مسابقات مقدماتی غربال شده و برای مرحله چهل و یکمین مسابقات کشوری معرفی و آماده خواهند شد.

وی به برگزاری چهل و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در بخش پژوهشی به میزبانی استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقات در بخش پسران با حضور ۲۴۰ دانش آموز پسر از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ مردادماه و در بخش دختران نیز با حضور ۲۴۰ دانش آموزش از سراسر کشور از یکم تا چهارم شهریورماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضور ۵.۵ میلیون دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش مقدماتی یاد کرد و گفت: از مجموع ۳۶۰ هزار دانش آموز استان کرمانشاه تعداد ۱۱۲ هزار دانش آموز در چهل و یکمین مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مقدماتی ثبت‌نام کره که ۵۶ هزار نفر در رشته‌های متخلف این مسابقه حضور یافتند.

محمدی در پایان به اهداف برگزاری مستمر مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت تاکید و بیان کرد: این مسابقات به منظور تقویت روحیه قرآنی در دانش آموزان، تربیت نسلی مأنوس یافته با قرآن و نیز توانمند کردن دانش آموزان برگزار می‌شود که امسال استان کرمانشاه پس از داوری آثار برگزیدگان در مرحله مقدماتی ۴۸۰ برگزیده کشوری را میزبانی خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1367127

مهمترین اخبار ایران و جهان: