نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 00:16

کاخ سفید: اوکراین را برای حمله به پل کریمه مقصر نمی‌دانیم

مقام امنیتی ارشد کاخ سفید با امتناع از سرزنش کردن اوکراین برای حمله به پل متصل‌کننده کریمه به خاک روسیه، گفت که این حمله البته تأثیری بر توان نظامی مسکو نگذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که آمریکا، اوکراین را برای حمله به پل شبه‌جزیره کریمه مقصر نمی‌داند.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید، در واکنش به حمله بامداد دوشنبه به پل متصل‌کننده کریمه به سرزمین اصلی فدراسیون روسیه، توضیح داد که آمریکا نمی‌تواند هیچ یک از طرف‌های درگیری را برای وضعیت اضطراری روی پل کریمه مقصر بداند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اظهار داشت: «آمریکا در این مرحله آمادگی ندارد مسئولیت حمله به پل کریمه را به هیچ یک از طرف‌های درگیری اوکراین نسبت دهد».

این مقام ارشد امنیتی کاخ سفید همچنین ارزیابی کرد که حمله ترویستی به پل کریمه بر توانایی‌های نیروهای مسلح روسیه تأثیر نگذاشته است.

بر این اساس، کربی در پاسخ به سوالی درباره این حمله، تصریح کرد: «تصور من این است که [این حمله] اثر قابل توجهی نخواهد داشت. ما هنوز هیچ تاثیری از حمله به این پل بر توانایی و استقرار نیروهای روسیه ندیده‌ایم».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین مدعی شد که پل مذکور تنها راه برای ایمن‌سازی شبه جزیره کریمه نیست.

بامداد دوشنبه بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه ساعاتی بعد در خبری فوری به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که رژیم کی‌یف در پس انفجار امروز در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز با تاکید بر لزوم حمله به نیروهای تروریست اوکراینی در خانه‌هایشان، گفت که اما هدف اصلی باید سرنگونی رژیم کی‌یف باشد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1367327

مهمترین اخبار ایران و جهان: