نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 12:48

عزم ترکمنستان برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی با کره جنوبی

هیأتی متشکل از مقامات ترکمنستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور به کره جنوبی سفر و با نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و در مورد توسعه روابط اقتصادی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیأت مقامات ترکمنستان به ریاست «آنامامدف» معاون نخست‌وزیر این کشور به کره جنوبی سفر و با «هان داکسو» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار بر سطح بالای توسعه روابط بین دولتی بین ترکمنستان و کره جنوبی تاکید و در مورد زمینه‌های امیدوارکننده همکاری دوجانبه که پتانسیل زیادی برای رشد در آینده دارد، تبادل نظر صورت گرفت.

در چارچوب این مذاکرات همچنین مسائل افزایش تجارت دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اظهار شد که مشارکت فعال شرکت‌های کره‌ای در توسعه و نوسازی بخش‌های مهم اقتصاد ترکمنستان گواه ماهیت پربار روابط «عشق آباد» و «سئول» است که شاخص مهمی از همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

طرف ترکمنی طی این دیدار خاطرنشان کرد که این کشور برای توسعه بیشتر همکاری‌ها با کره در زمینه‌های مهم اقتصاد ملی مانند مجتمع سوخت و انرژی، صنایع شیمیایی و نساجی، بخش حمل‌و‌نقل و ارتباطات و همچنین کشاورزی، آماده است.

علاوه بر این، در این دیدار تعدادی از موضوعات همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و همچنین در زمینه همکاری‌های بین پارلمانی بررسی و به پتانسیل بزرگ مجمع همکاری «آسیای مرکزی – کره جنوبی» برای توسعه و تقویت بیشتر تعاملات بین دو کشور اشاره  شد.

در چارچوب سفر به سئول همچنین مذاکرات جداگانه روسای وزارتخانه و ادارات ترکمنستان با نمایندگان شرکت‌های پیشر و دوایر کسب و کار کره جنوبی صورت گرفت.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1372327

مهمترین اخبار ایران و جهان: