نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 03:38

بیش از ۴ میلیون نفر در سودان آواره شده‌اند

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از آوارگی بیش از ۴ میلیون نفر به علت وقوع درگیری‌های اخیر در سودان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی نشست خبری هفتگی خود در ژنو سوئیس با اشاره به ادامه خشنوت‌ها در سودان، از آوارگی بیش از ۴ میلیون نفر به علت وقوع درگیری‌های اخیر این کشور خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز سه‌شنبه گزارش داد که «ویلیام اسپیندلر» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در سودان، تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر به دلیل درگیری‌های مسلحانه به کشورهای همسایه گریخته‌اند. همچنین ۱۹۵ هزار نفر از مردم سودان جنوبی نیز مجبور به بازگشت به کشورشان شده‌اند. همچنین بیش از ۳ میلیون نفر نیز در داخل سودان آواره شده‌اند.

وی با اشاره به ادامه درگیری‌ها میان ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع از ۱۵ آوریل / فروردین بدین سو، افزود: خدمت رسانی به ساکنان ۱۰ اردوگاه آوارگان در ایالت نیل سفید به دلیل کمبود دارو، مواد غذایی و پرسنل متوقف شده است.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین با بیان اینکه از ۱۵ می / اردیبهشت تا ۱۷ ژوئیه / مرداد ۳۰۰ نفر که بیشتر آنها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند جان خود را بر اثر ابتلاء به بیماری سرخک و سو تغذیه از دست داده‌اند، گفت: در صورت تعویق در ارسال کمک‌های مربوطه احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

گفتنی است درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع ۱۵ آوریل / فروردین امسال آغاز شده است. تاکنون چندین بار میان گروه‌های درگیر آتش‌بس اعلام شده اما طرفین به‌طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

وزارت بهداشت سودان پیشتر اعلام کرد که طی این درگیری‌ها بیش از ۳ هزار نفر کشته و یا زخمی شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433071

مهمترین اخبار ایران و جهان: