نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:54

ثبت‌نام بیش از ۱۴۰۰ متقاضی دریافت زمین قانون جوانی جمعیت در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ متقاضی برای تحویل زمین و استفاده از ظرفیت قانونی جوانی جمعیت در این استان ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان در سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ متقاضی برای تحویل زمین و استفاده از ظرفیت قانونی جوانی جمعیت در این استان تاکنون ثبت‌نام کردند که رویه در این زمینه باید تسریع یابد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از متقاضیان دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان سمنان زمین مسکونی خود را دریافت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: یکی از تکالیف و اولویت‌های کشور و استان سمنان «جوانی جمعیت» است و در این حوزه نیاز به یک اقدام عملی و برنامه‌های اجرایی امری حائز اهمیت است.

ریواده خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه جوانی جمعیت،‌ افزایش نرخ فرزندآوری و ترویج خانواده پرجمعیت به صورت ویژه در دستور کار بوده و چابک‌سازی فرآیندها نیز در این حوزه باید انجام گیرد تا فرزندآوری به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان که عضو این ستاد هستند، نسبت به اجرای تکالیف و وظایف تعیین شده خود در حوزه قانون جوانی جمعیت اهتمام ورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از مشوق‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در مورد فرزندآوری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از دیگر مباحث دارای اهمیت است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433771

مهمترین اخبار ایران و جهان: