نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 19:19

توان تولید برق در نیروگاه نکا افزایش می یابد

نکا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از افزایش توان تولید برق و اجرای طرح توسعه نیروگاه برق نکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی عصر سه شنبه در بازدید از نیروگاه نکا گفت: نیازهای نیروگاه شهید سلیمی نکا برای رسیدن به حداکثر توان تولید برق بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی در بازدید از واحدهای مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا به دلیل افزایش دمای هوا و پیک مصرف برق کشور با بیان اینکه این نیروگاه ۴ واحد ۴۴۰ مگاواتی دارد، اظهار کرد: سختی کار نیروگاه در روزهای گرم سال و پیک مصرف برف سنگین است و هم‌اکنون دمای بالای ۵۵ درجه و رطوبت ۹۵ درصد در داخل توربین‌ها ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه لایروبی حوضچه منتهی به دریا برای کاهش محدودیت واحدهای از مهم‌ترین نیاز این نیروگاه است، افزود: یکی از مشکلات اصلی نیروگاه شهید سلیمی نکا، تلفات آب واحدها به دلیل تبخیر است که محدودیت ۳۰۰ مگاوات به وجود آورده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران برق را زیرساخت ضروری کشور دانست که با توجه به افزایش دمای هوا در سال‌های اخیر و افزایش مصرف، زحمت این صنعت را بیشتر کرده است، یادآورشد: نیروگاه شهیر سلیمی به عنوان نیروگاه محوری کشور است و بنا است برق برخی از مناطق کشور را تأمین بکند و ترانس بلافصل نیروگاه، خط انتقال برق و شبکه پایدار نیروگاه برای افزایش مدار و توان ایجاد شده است.

توکلی با بیان اینکه در مقطعی نیروگاه شهید سلیمی به سمت پیری رفته بود، اما توجه مجدد به آن موجب بهبود شرایط نیروگاه شده است، تصریح کرد: دولت سیزدهم به دلیل توجه به صنعت برق و زیرساخت‌ها و اورهال کردن نیروگاه‌ها موجب شد تا در فصل گرم سال برق بخش خانگی خاموشی نداشته باشد.

وی از افزایش توان تولید برق و اجرای طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد و خاطرنشان کرد: نیازهای نیروگاه در استان بررسی می‌شود و در نشست با وزیر نیرو آنچه که برای طرح توسعه نیاز است، مطالبه خواهد شد و توسعه نیروگاه قابلیت تولید برق و اشتغالزایی تا دو برابر را دارد.

.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432727

مهمترین اخبار ایران و جهان: