نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:06

امروز نقش رسانه همانند نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به تلاش دشمنان در هدف قراردادن افکار، عقیده، باور و اعتقادات جوانان گفت: امروز نقش رسانه همانند نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده و جنگ با دشمنان در این حیطه در مقایسه با جنگ هشت‌ساله به‌مراتب پیچیده‌تر، خطرناک‌تر و گسترده‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی‌اصل فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل (ع) عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل، از شهید محمود صارمی به‌عنوان انسانی مؤمن، متدین نام برد و اظهار کرد: منش، سیره، حرف، سلوک و رفتار این مرد الهی برای همگان درس است  و شایسته است خبرنگاران و اصحاب رسانه شهدایی چون صارمی را الگوی خود در مسیر حرفه‌ای خود قرار دهند تا رستگار شوند.

وی افزود: تکریم روز خبرنگار تکریم حق‌طلبی، صداقت، تلاش بی‌وقفه، شفافیت‌سازی در جامعه و ارج‌نهادن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی نقش خبرنگاران نه‌تنها کمتر از فداکاری و ایثار شهدای دوران جنگ و دفاع مقدس نیست؛ بلکه به‌مراتب در امیدآفرینی و ازبین‌بردن یاس و ناامیدی، ایجاد اتحاد، انسجام و وفاق ملی بیشتر از دوران جنگ سخت است.

جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان علیه نظام و انقلاب جریان دارد

سردار محمدی اصل به جنگ تمام‌عیار دشمنان اشاره کرد و گفت: جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان علیه نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، فکری و اعتقادی جریان دارد و لازم است به طور مناسبی از ظرفیت‌های خبرنگاران در این مسیر و میدان، استفاده کنیم.

وی از خبرنگاران به‌عنوان فرماندهان لشکر در جنگ رسانه‌ای نام برد و گفت: هرچند خبرنگار یک نفر است؛ اما با مخاطبان بی‌شمار مواجه است که به طور مستقیم بر اذهان آنها اثرگذار است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به نقش ماندگان فرماندهان بزرگ دفاع مقدس همچون شهیدان باکری اشاره کرد و گفت: نقش خبرنگاران در مطبوعات پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی کمتر از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیست.

سردار محمدی اصل به رشادت‌های سردار شهید احمد کاظمی در ریشه‌کن‌کردن ضدانقلاب در داخل کشور اشاره کرد و گفت: امروز هر خبرنگار باید خود را در قامت شهید کاظمی ببیند و با عمل به هنگام و به‌موقع با بصیرت انقلابی جهادی عمل کند تا ریشه همه کنجروی‌هاا و پلیدی‌ها در کشور خشکانده شوند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در ادامه سخنان خود به تولید محتوای انقلابی اشاره کرد و گفت: تولید محتوا و مهندسی پیام و انتشار رفته‌رفته پیچیده‌تر شده و در این شرایط نیاز به ایده‌های جدید هر روز بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ بنابراین رسانه‌ها و خبرنگاران باید در راستای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان بیشتر تلاش کنند تا با تبیین درست و دقیق وقایع و انتشار هنرمندانه آن در کوتاه‌ترین جملات، عصاره و مغز مطلب را در معرض توجه مخاطب قرار دهند.

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌هایی تربیت کردیم که امروز از آن بهره‌برداری می‌کنیم، اکنون بهترین نیروهای انسانی و تجهیزات را داریم، دشمنان با تمام وجود در فکر تاثیرگذاری بر روی جوانان کشور است و باید همانند دوران مبارزه با کرونا که با اتحاد، انسجام، صداقت و دلسوزی مردم‌داری و مردم‌یاری کردیم، مؤلفه‌ها را رعایت کنیم تا آسیب‌پذیری در کشور نباشد.

نقش رسانه در جهاد تبیین بسیار خطیر است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در ادامه توجه به جهاد تبیین را از دیگر بیانات مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نقش رسانه در این موضوع بسیار خطیر است؛ چراکه اقشار مختلف در مناطق مختلف و گسترده می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

سردار محمدی اصل خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری خبرنگاران وقایع را حفظ می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی خبرنگاران در تهیه و تنظیم اخبار و مطالب کارها و اقدامات نظام تثبیت نشده می‌ماند، خبرنگاران آنها را تثبیت می‌کنند.

 وی به زیبایی و گستردگی خبر اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید تلاش کنند تا با بالابردن توان خود هنرمندانه مفاهیم مهم رویدادها را در کوتاه‌ترین جماعت به زیبایی هرچه‌تمام‌تر و رساتر و گویاتر به مخاطب منتقل کنند.

وی تصریح کرد: امروز خبرنگاران واقعیت‌ها را تبیین و حقایق را شفاف‌تر بیان کنند تا زحمات نیروهای ارزشی در جهاد تبیین و امیدآفرینی برجسته‌تر شود؛ چراکه خبرنگاران از متولیان جهاد تبیین هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات مجاهدان خاموش در عرصه فضای مجازی گفت: باتوجه‌به گستردگی این فضا و حضور دشمنان در این عرصه اقدامات صورت‌گرفته کافی نیست؛ بنابراین برای موفق شدن در این عرصه نیازمند تلاش‌های مضاعف و کار جهادی هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434427

مهمترین اخبار ایران و جهان: