نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:02

زنده‌سازی تاریخ همدان با ثبت جهانی هگمتانه

همدان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کار اساسی پس از ثبت جهانی آغاز و با ثبت جهانی زنده‌سازی تاریخ همدان شروع خواهد شد.

محسن معصوم‌علیزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: ۳۶ طرح در راستای ثبت جهانی هگمتانه با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار آماده‌سازی و مرمت شد.

وی افزود: همچنین در راستای آماده‌سازی شهر برای حضور ارزیاب یونسکو ۳۵۰ تابلوی معرفی دو زبانه با طراحی خاص به زودی در سطح محدوده پرونده ثبت جهانی نصب خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با اشاره به بافت تاریخی همدان گفت: بافت تاریخی همدان با ۵۰۰ هکتار متولی خاصی نداشت و با توجه به سیاست‌گذاری‌های حوزه میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر به عنوان مدیر مستقل برای این بافت فعال شدند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: این اتفاق نشان داد با تعامل و همدلی تمام انجام کارها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع راهبردی گردشگری در حال تهیه است، بیان کرد: با تدوین این طرح همدان در سال‌های آینده راه خود را خواهد شناخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: برگزاری رویدادهای ملی در حوزه گردشگری از دیگر اقدامات اداره میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری بوده که به طور قطع برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند نقش مثبتی در رونق گردشگری همدان داشته باشد.

معصوم‌علیزاده در پایان با اشاره به حضور ارزیاب یونسکو برای راستی‌آزمایی پرونده در روزهای آینده گفت: ارزیاب ۵ روز در همدان حضور خواهد داشت و از جمله برنامه‌هایی که برای مدت حضور وی در همدان پیش‌بینی شده جلسه با معتمدین بازار، جلسه با شهردار و استاندار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438471

مهمترین اخبار ایران و جهان: