نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:04

استقبال قطر و کویت از تصمیم استرالیا درباره فلسطین

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای از تصمیم استرالیا درباره اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و غیرقانونی دانستن شهرک‌های صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای از اظهارات وزیر خارجه استرالیا که گفته بود کشورش تصمیم دارد از اصطلاح «اراضی اشغالی فلسطین بویژه درباره قدس شرقی» استفاده کرده و شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی تلقی کند، استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که این اظهارات وزیر خارجه استرالیا بیانگر موضع مثبت و پایبندی دولت این کشور به قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی است و تمامی تلاش‌های مربوط به تحقق صلح عادلانه، فراگیر و پایدار با استناد به اصل راه‌حل دو دولتی را تقویت می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، وزارت خارجه این کشور همچنین بر موضع ثابت قطر در حمایت از مسئله فلسطین، حقوق مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

سه‌شنبه گذشته «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا گفت که دولت این کشور تصمیم دارد در ادبیات خود از اصطلاح «اراضی اشغالی فلسطین به ویژه درباره قدس شرقی» استفاده کند و بر اساس قانون بین‌المللی شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند.

همچنین وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای از این تصمیم استرالیا استقبال کرد و موضع این کشور درباره فلسطین را ستود.

در بیانیه وزارت خارجه کویت آمده است که این کشور بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال مسئله فلسطین، حمایت از ملت فلسطین و گزینه‌های آن و تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه با استناد به اصل راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، تأکید می‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438871

مهمترین اخبار ایران و جهان: