نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 21:13

جشنواره بین‌المللی موسیقی «نوای مهر» مهر ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکم تا ۶ مهر ماه به میزبانی خرم‌آباد با حضور ۴۰۰ میهمان داخلی و ۱۰۰ میهمان خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین هبه‌اله هاشمی امشب در دومین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به تجلیل از آزادگان توسط دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: تجلیل از آزادگان در ۲۶ مردادماه به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی لرستان قرار دارد.

وی به برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکم تا ۶ مهر ماه به میزبانی خرم‌آباد با حضور ۴۰۰ میهمان داخلی و ۱۰۰ میهمان خارجی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: نکته دیگر یک درصد بودجه فرهنگ ایثار و شهادت دستگاه‌های اجرایی است که ساز و کار آن انجام و به زودی به دستگاه‌هایی اجرایی ابلاغ می‌شود‌.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات دیگر این است که باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، گفت: از این به بعد هر کتابی در حوزه ایثار و شهادت چاپ برسد باید به تایید کمیته فرهنگی و هنری بنیاد شهید برسد، در غیر این صورت وجهه قانونی ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یادواره شهدای غریب استان نیز اشاره کرد و افزود: این شهدا که ۱۵ نفر هستند در زمان اسارت به شهادت رسیدند، در ذیل کنگره ۶۵۵۴ شهید استان برای این شهدا برنامه داریم، این هفته هم برای این شهدا برنامه‌ای داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438927

مهمترین اخبار ایران و جهان: