نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 00:59

واردات ۱۹ دستگاه اتوبوس ویژه اربعین حسینی در استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۱۹ دستگاه اتوبوس با کارکرد کمتر از ۵ سال ویژه اربعین حسینی (ع)  از طریق سازمان راهداری و وزارت صنعت معدن وتجارت وارد شده است.  

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: با توجه به فرسودگی و عمر زیاد وسایل حمل و نقل عمومی و کمبود ناوگان، در سال جاری ۳ برابر ظرفیت سال گذشته برای بازسازی ناوگان لیست اولیه از انجمن‌ها گرفته شده است که به محض ابلاغ دستورالعمل موصوف و مشخص شدن بانک‌های عامل افراد معرفی خواهند شد.

وی افزود: به دلیل کمبود ناوگان مسافربری جاده‌ای در اربعین سال گذشته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمهیدات لازم به منظور تأمین نیاز زائران و همچنین ناوگان در راه مانده در موسم اربعین اندیشیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بابیان اینکه تجربیات سال‌های گذشته از مراسم اربعین لزوم آسیب شناسی و راهکارهای مناسب برای برگزاری اربعین سال جاری انجام شده است، گفت: در این خصوص لزوم بکارگیری ناوگان غیر عمومی پلاک سفید در طرح جابجایی اربعین حسینی (ع) تصویب شده است.

آهکی خاطرنشان کرد: نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای از استان به مرزهای هدف اربعین به سازمان متبوع جهت تأیید کارشناسی و اعلام نهایی نرخ بلیط انجام شده است.

وی با اشاره به آماده سازی پایگاه‌های راهداری جهت استقرار ماشین آلات و عوامل راهداری و اسکان اضطراری و همچنین آماده سازی پایانه‌های مسافربری عمومی و خصوصی استان با همکاری شهرداری بیان کرد: در این خصوص سرویس‌های بهداشتی و سالن‌های انتظار در حال آماده سازی و رفع نواقص هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: تمام هماهنگی لازم با شرکت‌های پشتیبان جهت اتصال تمامی سامانه‌های فروش بلیط به سامانه سماح انجام شده که با این کار علاوه بر شفاف سازی لازم از ایجاد بازار سیاه فروش بلیط جلوگیری می‌شود.

وی افزود: تمهیدات لازم در خصوص ساماندهی و ایجاد محدودیت‌های لازم در خصوص ارائه سرویس‌های دربستی جهت جلوگیری از بازار سیاه و کمبود ناوگان آماده به خدمت جهت زائرین انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439027

مهمترین اخبار ایران و جهان: