نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:14

معرفی ۱۶ استاد سرآمد آموزشی

معاون وزیر علوم از معرفی ۱۶ استاد سرآمد آموزشی در حاشیه پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، قاسم عمو عابدینی، معاون وزیر علوم، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محورهای آموزش عالی در دوره جدید آموزش پژوهش محوراست و ما آموزش را به تنهایی نمی‌بینیم.

وی افزود: یک استاد فقط نقش تدریس ندارد، بلکه جریان‌ مربیگری و معلمی، شاخص اصلی استاد است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه طی سال های گذشته موضوع نقش معلمی و استاد دچار خدشه شده بود، ادامه داد: در برنامه تحول آموزش عالی به نقش معلمی و مربیگری استاد توجه شده است.

عمو عابدینی با اشاره به اینکه ایرانی ها از قدیم حکیم‌پروری می‌کردند و ما دارای حکمت‌خانه بودیم، گفت: توسعه این مدل از شاگرد پروری، باعث بروز جریان مرجعیت و حکیم‌پروری در ایران شد.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی گفت: هدف از برگزاری این اجلاس ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی و نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی است.

وی افزود: در پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی از 16 نفر از اساتید سرآمد آموزشی تقدیر می شوند.

عموعابدینی در خصوص نحوه انتخاب 16 سرآمد آموزشی گفت: دانشگاه های سراسر کشور بر اساس آیین نامه ای در مجموع 110 نفر از اساتید را انتخاب کردند. از این تعداد 37 نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند، انتخاب و نهایتا در کمیته اصلی نیز 16 نفر به عنوان سرآمد آموزشی برگزیده شدند که فردا در مراسم پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی تقدیر می شوند.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1322527

مهمترین اخبار ایران و جهان: