نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:55

تخریب کامل ۲ واحد و تعطیلی ۱۶ واحد پذیرایی در محور کندوان

کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: دو واحد پذیرایی به طور کامل تخریب و ۱۶ واحد پذیرایی واقع در جاده چالوس به دلیل مسدود شدن جاده در اثر سیل تعطیل شده‌اند.

رحیم خاکی در حاشیه بازدید از محور چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیل جاده چالوس خسارات زیادی را به تأسیسات آبی و گردشگری منطقه وارد کرده است. به گونه‌ای که واحدهای پذیرایی شاندیز و سیبوچال واقع در کیلومتر ۲۰ جاده به طور کامل تخریب و غیر فعال شده‌اند.

وی بیان کرد: در پی بازیده‌ای به عمل آمده از جاده چالوس توسط کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز دو واحد پذیرایی به طور کامل تخریب و ۱۶ واحد پذیرایی واقع در حد فاصل کیلومتر ۲۰ تا ۴۰ جاده چالوس به دلیل مسدود شدن جاده در اثر سیل تعطیل شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: در بازدیدی که از این مناطق صورت گرفته بررسی تأسیسات آسیب دیده گردشگری انجام شد و طی صحبت‌هایی با بهره‌برداران بناست طی مکاتبه لازم میزان خسارت وارد شده برآورد شود. این اداره کل بنا دارد تا حد امکان و در چارچوب ضوابط و مقررات تسهیلاتی را برای این واحدها در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جاده تهران شمال برای تردد به استان‌های شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، جاده کرج کندوان بیشتر برای مقاصد گردشگری مورد نظر است و با توجه به آسیب‌های سیل به این جاده دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال فعالیت برای بازگشایی این جاده هستند.

خاکی متذکر شد: سیل باعث تعطیلی کامل محور گردشگری کرج کندوان از کیلومتر ۱۸ تا ۴۰ در محدوده پل خواب شده است. در این محدوده ۱۶ واحد گردشگری فعال هستند که به طور کامل تعطیل و غیر فعال شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295227

مهمترین اخبار ایران و جهان: