نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 16:49

با اعلام اینفانتینو؛ وینیسیوس جونیور رئیس کمیته مبارزه با نژادپرستی فیفا شد

رئیس فدارسیون جهانی فوتبال از انتصاب بال برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید به‌عنوان رئیس کمیته مبارزه با نژادپرستی فیفا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد وینیسیوس جونیور به‌عنوان رئیس کمیته تازه‌ تأسیس مبارزه با نژادپرستی فیفا انتخاب شده است، بازیکنی که اخیراً در جریان شکست یک بر صفر رئال مادرید مقابل والنسیا در هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا مورد هدف توهین‌های نژادی شدید از سوی هواداران حریف قرار گرفت.

اینفانتینو که در اردوی تیم ملی فوتبال برزیل با این بازیکن 22 ساله دیدار داشت، در این خصوص به خبرگزاری «رویترز» گفت: «من از وینیسیوس جونیور خواستم که این گروه از بازیکنان را هدایت کند که مجازات‌های سخت‌تری علیه نژادپرستی به معرض رأی خواهند گذاشت، امری که توسط همه مسئولان فوتبال اجرا خواهد شد. فوتبال نمی‌تواند با نژادپرستی ادامه یابد. در صورت بروز این اتفاق، مسابقات باید فوراً متوقف شود. بس است دیگر!».

وینیسیوس جونیور کمیته ویژه مبارزه با نژادپرستی فیفا متشکل از بازیکنانی را رهبری خواهد کرد که مجازات‌های سخت‌تری را برای رفتار تبعیض‌آمیز در فوتبال پیشنهاد می‌کنند.

اخیراً رسانه‌های برزیلی هم گزارش داده بود که مجلس قانونگذاری ریودوژانیرو برزیل، قانون «وینی جونیور» را تصویب کرده است که بر اساس آن هر زمان که عمل نژادپرستی در مسابقات فوتبال در این کشور رخ دهد، داور بتواند بازی را متوقف کند.

تیم ملی فوتبال برزیل , تیم فوتبال رئال مادرید , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) , جانی اینفانتینو ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1287471

مهمترین اخبار ایران و جهان: