نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 19:10

خلأ قانونی در موضوع عفاف و حجاب نداریم

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: تصویب ۱۹ قانون و مکلف کردن ۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب نشان می‌دهد خلأ قانونی نداریم و فقط باید به این قوانین عمل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی ظهر دوشنبه در همایش «چادرهای آسمانی» که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: برای تشویق به زیست عفیفانه نیازمند وحدت، انسجام و همدلی در جامعه هستیم.

وی افزود: امروز عفاف و حجاب به یک مطالبه عمومی در سطح کلان جامعه تبدیل شده است، افزود: حل مسئله عفاف و حجاب نیازمند همراهی مسئولین و درک اهمیت موضوع است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ۱۹ قانون موجود در حوزه عفاف و حجاب ۱۶ مورد مصوبه مجلس و سه مورد مصوبه مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی تاکید کرد: قانون ۳۲ دستگاه را در حوزه عفاف و حجاب مسئول می‌داند اما گزارش‌ها حاکی است تنها ۳ وزارت خانه و دستگاه در این حوزه به وظایف محوله خود عمل کرده‌اند.

محمدبیگی با بیان اینکه برای هر سن بنا به مقتضیات سن باید محتوای مناسب در حوزه عفاف و حجاب تهیه شود، ادامه داد: عفاف و حجاب در کتب درسی پایه‌های مختلف مدارس کشور جایگاهی ندارد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید برای موضوع عفاف و حجاب در مدارس محتوای مناسب تولید کنند تا به دانش آموزان ارائه شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصویب ۱۹ قانون و مکلف کردن ۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب نشان می‌دهد خلأ قانونی نداریم و فقط باید به این قوانین عمل کرد.

وی تاکید کرد: بودجه حوزه عفاف و حجاب در کشور بسیار کم است و در لایحه برنامه هفتم با ذره‌بین بگردید و ببینید چند درصد بودجه برای عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347427

مهمترین اخبار ایران و جهان: