نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 09:31

رسالت مهم جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی است

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان رسالت مهم این سازمان را تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: گشایش در معیشت و اقتصاد مردم از مسیر جهاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی می‌گذرد.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار هفته جهاد کشاورزی تحت عنوان «جهاد کشاورزی، امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم» اظهار کرد: جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مفاهیم مهم در اسلام، به معنای تلاش برای تولید محصولات غذایی و کشاورزی است و این تلاش، به منظور تأمین امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائل مهم در جوامع امروزی است، افزود: امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذاهای سالم، با کیفیت و قابل اطمینان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره نقش اثرگذار این سازمان در تأمین امنیت غذایی جامعه بیان کرد: جهاد کشاورزی، به عنوان یک راه حل برای تأمین امنیت غذایی، می‌تواند به شکل قابل توجهی به ارتقای سطح زندگی و بهبود شرایط سلامت جامعه کمک کند.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزی به عنوان یکی از عوامل مهم در تولید محصولات غذایی، نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی دارد، جهاد کشاورزی می‌تواند به شکل قابل توجهی در توسعه این صنعت مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه گشایش در معیشت و اقتصاد مردم از مسیر جهاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی می‌گذرد، افزود: جهاد کشاورزی با افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهبود فرآیند تولید، می‌تواند به گشایش در سفره مردم و در نتیجه به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283971

مهمترین اخبار ایران و جهان: