نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 13:26

کارگاه‌های اطفای حریق برای دهیاری‌های استان سمنان برگزار شد

شاهرود- رئیس اداره آموزش اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم امکان پذیر است، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای دهیاری های استان برگزار شد.

علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با دهیاران و اعضای شورای روستاهای شهرستان شاهرود به اجرا درآمده است، ابراز داشت: این طرح با هدف همکاری و هم افزایی در اطفای حریق و رعایت قوانین و مقررات منابع طبیعی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حریق‌های سطح جنگل‌ها و مراتع و بحث لزوم حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی می‌طلبد تا کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی بین گروه‌های مختلف برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه دهیاران و شوراهای روستاها به عنوان یکی از گروه‌های هدف می‌تواند در این حوزه بسیار کمک کننده باشند، ابراز داشت: حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع جلوگیری تخریب و تصرف‌ها، پیشگیری و کمک به اطفا حریق در مقوله آموزش مورد تاکید است.

رهایی ضمن بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی با این وسعت زیاد بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای نهال کاری و کاشت درخت نیز نیازمند مشارکت مردم هستیم.

وی افزود: طبق طرح کشوری قرار بر کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال می‌طلبد تا همه اجزا و ارکان جامعه به این مقوله آموزش داده شده و به مشارکت طرح فرا خوانده شوند که بخشی از آموزش دهیاران نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321627

مهمترین اخبار ایران و جهان: