نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:32

هزار هکتار از اراضی لرستان تحت پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: در مجموع در سطح استان حدود هزار هکتار را توانستیم  در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، پمپاژ آب،  آبیاری بارانی و  آبیاری قطره ای تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، مجید طائف صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح ۲۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار این شهرستان، یکی از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با محوریت بنیاد برکت را طرح زنجیره عنوان و اظهار کرد: این طرح به منظور استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی و با حضور عارف نوروزی مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیر عامل بانک مرکزی، استاندار  لرستان و  اعضای شهرستان ازنا حدود پنج حلقه چاه به بهره برداری رسید.

وی افزود: این طرح به صورت آبیاری غرقابی  به منظور استفاده بهینه از این چاه‌ها و منابع اجرا شد. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان بیان کرد: امروز در روستای اشرف آباد ازنا حدود پنج حلقه چاه داشتیم که  به شیوه آبیاری غرق آبی به منظور استفاده بهینه از منابع آبی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید. 

وی تصریح کرد: هدف ما استفاده بیشتر از منابع آبی، بحث فرسایش خاک، بالا بردن راندمان تولید است  که  ۲۲۰ هکتار با مشارکت ۱۰۹ نفر از اهالی این روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفت که این میزان از مشارکت مردم منطقه  جای تقدیر دارد. 

طائف بیان کرد: در مجموع ستاد اجرایی چیزی حدود ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است و جهاد کشاورزی بنا است حدود ۸ میلیارد تومان به عنوان بسته تکمیلی پرداخت کند که بتوانیم به صورت کامل بحث آبیاری بارانی داشته باشیم و حتی اراضی بیشتر از این سطح را پوشش دهیم. 

وی با بیان اینکه در مجموع در سطح استان حدود هزار هکتار را توانستیم در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، پمپاژ آب،  آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای تحت پوشش قرار دهیم، گفت: در سال ۱۴۰۲ این برنامه را در دستور کار قرار دادیم که با برنامه ریزی بیشتر، سطح کشت بیشتری را پوشش دهیم.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302027

مهمترین اخبار ایران و جهان: