نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:54

مسئولان قضایی برای گسترش عدالت در جامعه تلاش کنند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به خدمت گزاری به مردم بالاترین عبادت است، گفت: مسئولان قضایی برای گسترش عدالت در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر پنجشنبه در دیدار امروز رئیس کل و مسئولان دادگستری استان کرمانشاه بر ایجاد امنیت و اجرای عدالت تأکید کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و تبریک هفته قضائیه، افزود: باید بدانیم در هر شغل و مقامی که هستیم حاضر و ناظر خداست و اگر به این اصل توجه شود، هیچ مشکل و ناهنجاری از طرف مردم و مسئولان ایجاد نخواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن خدمت به مردم، تصریح کرد: هر جایی که انسان خدمت به خلق الله کند، برکت و امنیت اجتماعی حادث خواهد شد و می‌بینیم امام راحل با آن همه عظمت علمی، فقهی و عرفانی می‌فرمایند به من خدمتگزار بگویید زیرا خدمتگزاری به مردم بالاترین ارزش اجتماعی است.

علما با مهم دانستن خدمت به مردم، تأکید کرد: باید بدانید خیلی از کسانی که به ما مراجعه می‌کنند دانش و تجربه دادگاه را ندارند و دادگاه باید پناه این افراد باشد و کار مردم راه بیفتد زیرا مردم غالباً قانون را نمی‌دانند و سعه صدر آنها بعضاً کم است.

وی بیان کرد: همه ما موظف به اجرای تکالیف خود هستیم و اگر به تکلیف خود عمل کنیم مشکلی در عرصه جامعه نخواهیم داشت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: یکی از بهترین نعمت‌های جامعه ما نعمت الگو است زیرا الگوهای بی نظیری داریم که جهانی تشنه اندیشه و عدالت آنها است.

علما با دعوت از قضات و مسئولین دادگستری برای الگو قرار دادن حضرات معصومین (علیهم السلام)، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همه اقشار مختلف مردم آن زمان را تحت پوشش قرار داد و تربیت کرد و با عدالت الهی آشنا فرمود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302127

مهمترین اخبار ایران و جهان: