نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 16:20

گرمازدگی و حریق مزارع در کمین قزوینی‌ها است

بر اساس اعلام هواشناسی قزوین از ۱۷ تا ۱۹ تیرماه شاهد افزایش شدید دمای هوا در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود و به همین خاطر خطر گرمازدگی و حریق مزارع کشاورزی و مراتع بالا است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره 15 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از بعد از ظهر شنبه 17 تیرماه تا دوشنبه 19 تیرماه شاهد افزایش شدید دمای هوا در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود و به همین خاطر خطر گرمازدگی و حریق مزارع کشاورزی و مراتع در انتظار مردم قزوین است.

وی با تأکید بر لزوم خودداری از ترددهای غیرضروری در ساعات گرم روز اضافه کرد: به همین خاطر باید کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم را برای حفاظت از محصولات کشاورزی پیش‌بینی کرده و مردم هم از روشن کردن آتش در باغات، زمین‌های کشاورزی و مراتع طبیعی خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای بالای هوا مردم هم باید مصرف آب و برق خود را به ویژه در حوزه استفاده از وسایل سرمایشی و کولر به دقت مدیریت کنند تا فشار زیادی به شبکه تأمین آب و برق وارد نشود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین همچنین به وزش باد و گردوغبار در استان قزوین به عنوان سامانه فعال در روزهای پنج‌شنبه (امروز) تا شنبه اشاره کرد و گفت: بر این اساس شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید از سمت شرق و جنوب شرقی استان خواهیم بود که در پاره‌ای مناطق به ویژه شهرهای آوج، بویین‌زهرا و تاکستان منجر به خیزش و نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس خودداری از تردد غیرضروری به ویژه برای گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی و همچنین اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز را به همه مردم و هم‌استانی‌ها توصیه اکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1339627

مهمترین اخبار ایران و جهان: