نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:34

اجرای ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیزاده صبح یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل با پیشرفت ۵۴ درصدی در سطح راه‌های این استان در حال اجرا است، افزود: تعریض ابنیه فنی محورها، تعمیرات اساسی پل‌ها، تعمیرات پل‌های آسیب دیده از سیل در سطح استان و تبدیل آبنمابه پل در محورهای مختلف بر اساس اعتبار ابلاغی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در حال حاضر هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان وجود دارد.

علیزاده با بیان اینکه لایروبی و تنقیه پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی از دیگر اقدامات اجرایی در جهت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، است، گفت: احداث و مرمت رادیه و برید پل‌ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم سازی فونداسیون پل‌ها و تعمیر و مرمت پایه‌های پل‌ها از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها است.

وی مرمت و تعویض دال پل‌ها، احداث و مرمت قرنیز و حفاظ پل‌ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل‌ها، احداث و مرمت دیوارسیون ها و تنقیه و لایروبی پل‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

علیزاده بیان کرد: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی، از جمله مسائل مهمی بوده که به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه BMS برای ثبت مشخصات پل‌ها در استان، بیان کرد: تمامی پل‌های سطح استان توسط کارشناسان مربوطه در این سامانه ثبت شده و از این داده‌های در جهت پیشبرد اهداف سازمان و مدیریت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها استفاده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291927

مهمترین اخبار ایران و جهان: