نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:56

۱۰ هکتار جنگل های مهدیشهر احیا شد

مهدیشهر - رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از احیای ۱۰ هکتار جنگل های مخروبه این شهرستان خبر داد و گفت: یک و نیم میلیارد ریال هزینه این طرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر واحد مطلق صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه ۱۰ هکتار جنگل‌های مخروبه این شهرستان بازسازی و احیا شدند، ابراز کرد: با توجه به خسارت سنگین آتش سوزی گسترده به جنگل‌های سوزنی برگ شهرستان در سنوات گذشته این طرح نیاز مبرمی بود.

وی با بیان اینکه این طرح احیا یک و نیم میلیارد ریال هزینه در بر داشت، افزود: نهال‌های ارس و زرشک در منطقه سیاه رودبار کاشته شده چرا که این مناطق مخروبه رویشگاه طبیعی درختان اورس یا سرو کوهی بوده است.

رئیس منابع طبیعی مهدیشهر با بیان اینکه این گیاهان در ارتفاع دو هزار و ۵۰۰ متری رویش داشته که در صورت مناسب بودن شرایط حداقل نیم قرن زمان نیاز دارد تا دوباره احیا شود، ابراز کرد: طرح احیا کمک می‌کند تا بتوانیم بافت گیاهی منطقه را تقویت کنیم.

واحد مطلق با بیان اینکه وسعت عرصه‌های جنگلی شهرستان مهدیشهر ۶۰ هزار هکتار است ۳۶ هزار هکتار آن را جنگل‌های سوزنی برگ اورس تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: با توجه به دیر زیستی درختان ارس و کند رشد بودن آن جز گونه‌های حفاظتی ارزشمند و ممنوع القطع بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نقش مردم، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است، افزود: با هرگونه تخلف و تجاوز در عرصه‌های طبیعی برخورد خواهد شد و لذا در این رابطه شماره تماس‌های امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت رایگان و شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310571

مهمترین اخبار ایران و جهان: