نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 23:52

همه باید پیام‌رسان واقعه غدیر باشیم

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: همه ما باید پیغام‌بر و پیام‌رسان واقعه بزرگ غدیر خم باشیم و پیام حضرت محمد در این واقعه را به دیگران برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک پیشاپیش دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر اظهار داشت: غدیر تنها یک واقعه در یک نقطه خاص جغرافیایی نیست بلکه سرچشمه ای از پاکی و انکار ناپذیری در تاریخ اسلام است که تا ابد استمرار دارد.

امام جمعه گناوه با اشاره به شعار سراسری امسال در غدیر اظهار داشت: شعار امسال دهه امامت و ولایت با عنوان «کوتاه ترین راه نجات، غدیراست» تعیین شده و باید در تولیدات، تبلیغات و فضاهای مجازی و حقیقی در شهرستان از این شعار بهره گیری و استفاده شود و جلوه‌ای از همدلی را به منصه ظهور برسانیم.

امام جمعه گناوه افزود: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مغتنم و مناسبی است تا همه در خدمت اهل بیت و در راستای نشر معارف و سیره و روش ائمه و اهل بیت (ع) و امیرالمونین علی (ع) تلاش کنیم و برنامه‌های خوب و شایسته و در خور شأن اهل بیت در این شهرستان اجرا شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی الحجه در ایام غدیر گفت: این ماه، ماه شادی و سرور اهل بیت (ع) است اگر کسی در ایام غدیر به برنامه‌های این ایام کمک کند مشمول دعای پیامبر (ص) قرار می‌گیرد.

امام جمعه گناوه گفت: پیامبر گرامی اسلام خود به عنوان نخستین پیغام رسان غدیر بودند که این وظیفه را بر عهده همه امت اسلامی گذاشتند و همه ما باید به عنوان پیغام بر و پیام رسان پیامبر گرامی اسلام (ص) در واقعه بزرگ غدیر باشیم و پیام آن حضرت در این واقعه به دیگران برسانیم.

وی اضافه کرد: ایام غدیر و دهه امامت و ولایت، ایام فضیلت باران امیرالمومنین علی (ع) است که هر کدام از این فضائل دلیلی بر حقانیت اهل بیت و امیرالمومنین (ع) و مذهب تشیع است.

وی گفت: هر کدام از ما باید به اندازه توان خود در این ایام شادی غدیر دست دیگران را گرفته و در گلشن معارف اهل بیت سیر دهیم و از فرصت‌های مختلف تبلیغی در فضاهای حقیقی و مجازی به دفاع از اولین مظلوم عالم بپردازیم.

همه باید پیام‌رسان واقعه غدیر باشیم

حجت الاسلام رکنی حسینی یا بیان اینکه آئین‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در ایام غدیر در شهرستان تدارک دیده شده است، اضافه کرد: دهه امامت و ولایات فرصت بسیار مغتنمی است تا مردم را با سیره و روش و زندگی امیرالمومنین علی (ع) هر چه بیشتر آشنا کنیم و آن را همچون عاشورا و به نحو شایسته برگزار کنیم.

وی با اشاره به مظلومیت نهج البلاغه در جامعه گفت: نهج البلاغه امروز در جامعه مظلوم واقع شده است و باید آن را از مظلومیت خارج و از این اثر ارزشمند امیرالمومنین علی (ع) در کشور و در مراکز علمی و آموزشی نهایت بهره را ببریم.

ام ام جمعه گناوه بیان کرد: نام و یاد امیرالمومنین علی (ع) عبادت است و نباید تنها به ذکر آن در روز و ایام خاص توجه کرد بلکه در تمام طول سال باید مورد توجه باشد و فرزندان خود را هر چه بیشتر با آن آشنا کنیم.

همه باید پیام‌رسان واقعه غدیر باشیم

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: در دهه ۶۰ بیشترین هجمه و تبلیغات سو دشمنان علیه این شهید مظلوم بود و امروز نیز تبلیغات سو دشمنان علیه روحانیت، باورها و اعتقادات ما وجود دارد که باید در مقابله با آنها هوشیار باشیم.

برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد به نحو شایسته ای در گناوه برگزار شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه در این نشست گفت: این جلسه با دستور کار بررسی مصوبه‌های جلسه قبل و هماهنگی سه مناسبت دهه امامت و ولایت، گرامیداشت هفته قوه قضائیه و هفته عفاف و حجاب برگزار شده است.

عبدالرضا محمدی نژاد با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان کرد: مصوبات نشست گذشته شورای فرهنگ عمومی پیرامون برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و کاروان ارتحال امام بود که به بهترین نحو و با برنامه‌ها و مراسم خوبی اجرا شد.

وی با اشاره به مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی پیرامون ممنوعیت نصب بنر اموات در شهر بیان کرد: با وجود مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر اما شاهد نصب این بنرها در سطح شهر هستیم که باید شورای شهر و شهرداری در اجرای این مصوبه همکاری بیشتری کنند.

برنامه‌های دهه امامت و ولایت شهرستان گناوه برنامه ریزی شد

دبیر ستاد غدیر گناوه با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان گناوه سال گذشته رتبه سوم را در زمینه اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت کسب کرد اظهار کرد: امسال نیز در دهه امامت و ولایت و ایام غدیر برنامه‌های متنوع و مختلفی تدارک دیده شده و امسال تلاش خواهیم کرد این رتبه ارتقا یابد.

عبدالحمید شیخی افزود: پیاده روی خانوادگی، محفل انسی با قرآن، اطعام غدیر، برگزاری دعای عرفه، همایش به سوی غدیر، جشن در روستاها و شهر، کاروان شادی در روز عید غدیر، جشن عید مباهله، آموزش غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی، تکریم و تجلیل هیأت‌های مذهبی، نهج البلاغه خوانی، برافراشتن پرچم سبز علوی و برپایی غرفه غدیر از مهم‌ترین برنامه‌های امسال دهه امامت و ولایت است.

وی گفت: همه برنامه در دفترچه تهیه شده ویژه این ایام گنجانده و به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309227

مهمترین اخبار ایران و جهان: