نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 17:41

آب سد خائیز برای استفاده کشاورزان تنگستان رهاسازی شود

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: آب سد خائیز برای استفاده کشاورزان تنگستان رهاسازی شود تا شیرینی خدمت نظام در سدسازی برای کشاورزان محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم عنوان داشت: دوشنبه روز بزرگداشت دانشمند بزرگ دنیای اسلام علامه امینی صاحب کتاب گران سنگ «الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب» است که با منطق و ادب نسبت به اثبات ولایت امیرالمومنین، به این امر مهم اقدام کردند. چرا که معتقد بود «فاقِدُ البَصَرِ» کسی که بصیرت و علم ندارد «فاسِدُ النَّظَرِ» خواهد بود و مسیر انتخابی او قطعاً اشتباه خواهد بود و این کتاب چراغ راهی است برای طالب حق و حقیقت.

امام جمعه اهرم با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکا جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی در سال ۶۷ با ۲۹۰ مسافر گفت: حقوق بشری که آمریکایی‌ها منادی آن هستند ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آنها است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دروغ‌های دموکراسی غربی و مدعیان حقوق بشر همین استفاده ابزاری از عنوان حقوق بشر برای خفه کردن بشر است تا به حق حیات خود نرسند مثل سیاهپوستان خود آمریکا که زیر زانوی پلیس آمریکا خفه می‌شوند.

سنگ بنای شکل گیری آمریکا با خون ۱۱۲ میلیون سرخپوست بومی آمریکا و برده داری ۱۵ میلیون سیاه پوست آفریقایی بنا شده است که سه میلیون نفر از آنان نیز به‌خاطر مطامع سفیدپوستانِ استعمارگر کشته شدند.

پهلو زاده بیان کرد: آمریکایی که مدعی دفاع از حقوق زنان است خود آمریکا دهمین کشور دنیا در ناامن بودن برای زنان خودشان است بماند از دخالت‌های بین المللی که ۶۲ کودتا و تحریم‌ها و جنگ‌ها، گوشه کوچکی از افشای حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: اگر نوجوان ما بصیرت کافی از حقوق بشر آمریکایی نداشته باشد با زانوی فتنه، نفوذ، شبهات و شهوات، راه تنفس و حیات نو جوان ایرانی را می‌بندد و بی بصیرتی بزرگترین کمک به استکبار است.

وی گفت: همه سیاهی‌های تمدن فاسد غربی نتیجه دوری از خدا و ولایت خداست.

وی با تبریک ولادت باسعادت امام هادی علیه السلام گفت: در دعای زمان غیبت از امام صادق علیه السلام که فرمودند: «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ، ضَلَلْتُ عَنْ دینی» عدم شناخت امام و ولی و عدم بصیرت نسبت به گفتمان امام جامعه سبب گمراهی در دین و دنیا خواهد شد.

امام هادی علیه السلام با مضامین عرشی زیارت جامعه کبیره، جایگاه ولایت و امامت را در این دعا تبیین فرمودند. حاشیه رفتن افراد و جریان‌های سیاسی در طول تاریخ برای فرار از اطاعت از امام جامعه است و آنچه مایه عاقبت به خیری است همین اطاعت پذیری است.

پهلو زاده بیان داشت: در فرازی از زیارت جامعه می‌فرماید: «بِمُوالاتِکُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعالِمَ دِینِنا وَاَصْلَحَ ماکانَ فَسَدَ مِنْ دنیانا» با ولایت است که معالم دین کسب می‌شود و مفاسد دنیا دفع می‌شود.

استفاده از فرصت خدمت، برای کمک به مردم و رفع مشکلات

امام جمعه اهرم با اشاره به ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطر نشان کرد: از فرصت خدمت، برای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها استفاده کنند که عمر خدمت کوتاه است و فردای قیامت باید پاسخگو باشند

پرهیز از سنت‌های اشتباه

. امام جمعه اهرم افزود: مردم شریف مکرراً درخواست داشتند که مطرح شود راجع به بعضی از رسم‌ها و کارهای اشتباهی است که بعضی مردم سبب رواج آنها هستند و مشقت و سختی آن هم دامنگیر همه می‌شود و نمی‌توانند از این رسوم اشتباه رها شوند.

وی اضافه کرد: در روایت از رسول خداست که هرکسی سنت حسنه‌ای بنا بگذارد در ثواب آ شریک است و کسی هم که سنت سیئه و اشتباهی بنا بگذارد وزر و وبال آن دامنگیر بانی آن هم خواهد بود.

وی گفت: رسوم اشتباهی که موقع دفن، میت نیازمند به دعا و قرآن است و نه گریه و بعضی از نواهایی که به حال میت فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: ماندن بر سر سفره‌ای که بازماندگان میت پهن می‌کنند مکروه است، پیغمبر بعد از شهادت جعفر طیار به حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌فرماید نزد اسماً همسر جعفر برود و سه روز برایشان غذا تهیه کند اما متأسفانه امروزه به جای اینکه صاحب عزا، مصیبت فقدان عزیزشان داشته باشند مصیبت و گرفتاری پذیرایی‌های آن‌چنانی هم باید تحمل کنند.

وی گفت: چه صاحب عزا که غذا آماده می‌کند و چه میهمان که غذا می‌خورد همه خلاف سنت رسول خداست و این سنت‌ها نباید مایه مشقت امت پیغمبر شود.

وی گفت: همچنین در مساله ولیمه حجاج که مستحب است ولی بردن هدیه برای حاجی هم رسمی است که وارد نشده و سبب مشقت مردم و حجاج می‌شود.

پهلو زاده بیان کرد: مساله دیگر رهاسازی آب سد خاییز که وقت آن رو به اتمام است و شیرینی خدمت نظام در سدسازی برای کشاورزان باید زودتر توسط مسئولان استانی مدیریت شود و بهانه تأخیر رهاسازی هم پرداخت نشدن حقابه است که دلیل قانع کننده‌ای نیست و نخیلات را نباید از این آب شیرین و نعمت الهی محروم کنند.

وی اضافه کرد: تا یک هفته قبل از رسیدن مرداد ماه آب فایده دارد و بعد آن فایده که ندارد ضرر هم دارد لذا هم مسئولین شهرستان و هم مسئولان استان با یک همت جهادی رهاسازی آب را در همین هفته پیش رو انجام دهند که مردم از خدمات نظام بهره مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320027

مهمترین اخبار ایران و جهان: