نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 20:35

نهضت دانش بنیان در استان مرکزی در حال شکل گیری است

اراک- استاندار مرکزی گفت: نهضت دانش بنیان در استان مرکزی در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی که با حضور دکتر محمد صادق خیاطیان مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه استان مرکزی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دانش بنیان دارد، اظهار کرد: متأسفانه به دلایل مختلف از این حوزه عقب افتاده است. در جلسات سال گذشته از بسیاری از صنایع و فناوران استان دعوت کردیم که به نهضت دانش بنیان استان بپیوندند. با حمایت قانونی در این حوزه و رویکرد جدی دولت سیزدهم حرکت قابل توجهی در این حوزه انجام شده است اما هنوز با نقطه مطلوب در استان فاصله بسیاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: قطعاً با هم افزایی و همدلی می‌توانیم در این عرصه موفقیت‌های بسیاری را کسب کنیم. مشکلات استان کمتر از ظرفیت‌های آن است، اما دلیل این عقب افتادگی و پیشی گرفتن مشکلات بر ظرفیت‌ها این است که با مشکلات کهن و قدیمی روبرو هستیم و باید وزن گذشته و فشار حال را به نفع آینده تحت کنترل درآوریم.

استاندار مرکزی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان، گفت: در این اقتصاد بخش مردمی و بخش خصوصی نقش مؤثری دارند. در شرایطی قرار داریم که نباید به عقب نگاه کنیم بلکه باید نگاهی رو به آینده داشت و قطعاً می‌توان مشکلات را به راحتی از مسیر برداشت و امیدواریم کمک‌هایی منجر به جهش از سوی صندوق صورت گیرد و قطعاً جامعه نخبگی استان مرکزی این ظرفیت را دارند که مسیر پیشرفت را هموار کنند.

مخلص الائمه اضافه کرد: نشستی با حضور اندیشمندان در حوزه هویت و پیشرفت خواهیم داشت، همچنین همایش هویت و پیشرفت نیز برگزار می‌شود و امیدواریم این دو رویداد را به نفع استان برگزار کنیم.

در این جلسه حسن میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: متأسفانه شبکه بانکی استان و کشور در بحث تأمین تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان با موانع قانونی و دستورالعملی روبرو هستند و باید مدل خاصی در این راستا در کشور تدوین شود تا از مقررات عام در شبکه بانکی مستثنی شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313827

مهمترین اخبار ایران و جهان: