نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:30

دولت سیزدهم تلاش همه جانبه‌ای برای حفاظت از محیط زیست دارد

تبریز-مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی تلاش همه جانبه ای برای حفاظت از محیط زیست دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهنام اشتری روز سه شنبه در دیدار با معاونان دادگستری کل آذربایجان شرقی و دادستان شهرستان تبریز، افزود: در حوزه پیشگیری و مقابله با تخریب محیط زیست و قانون حفاظت خاک، پرونده رفع تصرف بقیه اراضی نیز در مراجع قضائی در دست رسیدگی است.

وی اظهار کرد: برای صیانت از حقوق عامه، دایره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برای تعداد ۱۵۰ فقره پرونده، رأی صادره کرده است که از این تعداد ۱۳۳ فقره پرونده به نفع محیط زیست و ۱۷ پرونده نیز علیه این مجموعه بوده است.

اشتری همکاری و تعاملات لازم و سازنده بین قوه قضائیه و محیط زیست آذربایجان شرقی در جهت برخورد با تخلفات و جرایم محیط زیستی را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و خواستار تداوم، توسعه و تقویت روز افزون این روابط شد.

وی با تاکید بر اهمیت محیط زیست در توسعه جوامع، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست مصمم به پیگیری مقابله با تصرف غیرقانونی در مناطق تحت مدیریت است و امیدواریم با همکاری دستگاه قضائی پیگیر مقابله با دخل و تصرف‌های غیرقانونی زمین‌های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در استان باشیم.

اشتری خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی هیچ گونه مماشاتی در این خصوص با متخلفان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی تلاش همه جانبه ای برای حفاظت از محیط زیست دارد، گفت: محیط زیست بستر رشد حیات انسان و سایر مخلوقات خداوند است و به همین منظور برای اجرای این قانون آموزش مستمر و هدفمند اقشار مختلف جامعه به منظور اشاعه اخلاق زیست محیطی در حال انجام است.

اشتری با تاکید بر نقش آموزش در حفاظت از محیط زیست، یادآور شد: حفاظت از محیط زیست ریشه در فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی دارد و آموزش‌های زیست محیطی می‌تواند بستری بسیار گسترده جهت انتقال مفاهیم و زیرساخت‌های فرهنگ زیست محیطی اسلامی به جامعه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313027

مهمترین اخبار ایران و جهان: