نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:19

اعتبارات بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۲۲۴ درصد رشد داشته است

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رشد۲۲۴ درصد اعتبارات بخش کشاورزی ان استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین برزگر اظهار کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی و هزینه‌ای سازمان جهاد کشاورزی پارسال در مجموع ۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال بود که امسال با رشد ۲۲۴ درصدی به مبلغ ۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: از این میزان سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال و سهم اعتبارات هزینه‌ای هزار و ۶۰ میلیارد ریال است.

برزگر با اشاره به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری، توسعه کشاورزی مؤلفه اصلی در جهش تولید و نیل به امنیت غذایی می‌باشد گفت: توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، نقش اصلی و اساسی در جهش تولید استان دارد.

وی بیان داشت: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی منطبق با اسناد بالادستی، سند آمایش سرزمینی و ملاحظات مدنظر در تدوین سند توسعه برنامه هفتم بخش کشاورزی به نحوی است که در غرب استان با وجود منابع آبی حرکت به سمت تأمین آب و توسعه باغات در اراضی شیبدار و در شرق استان با محدودیت منابع آبی حرکت به سمت توسعه گلخانه‌ها و کشت‌های متراکم، ایجاد زیر ساخت مجتمع‌های کشاورزی و ایجاد سامانه نوین آبیاری و مرمت و بازسازی قنوات می‌باشد.

برزگر با اشاره به اینکه، با نگاه آماری به میزان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، از مجموع ۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال اعتبارات مصوب تملک دارایی سرمایه‌ای ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی می‌باشد که نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۹۸۲ میلیارد ریال بوده رشد ۲۳۴ درصدی را شامل می‌شود و مابقی اعتبار که هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال از محل ابلاغ‌های ملی می‌باشد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۵۰۹ میلیارد ریال می‌باشد رشد ۲۷۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.

برزگر اظهار کرد: از مهمترین مزیت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ظرفیت هزار میلیارد ریالی جهت توسعه باغات در اراضی شیبدار در حوزه کارون بود و امیدواریم این ظرفیت جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال اعتبارت تملک دارایی استانی و ملی مبلغ ۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال معادل ۶۴ درصد در حوزه آب و خاک شامل جاده‌های دسترسی مزارع ۲۲ طرح، مرمت و لایروبی قنوات در قالب ۱۵۴ رشته، تأمین آب جهت توسعه باغات در اراضی شیب دار در قالب ۲۲ طرح برای ۴۵۰۰ هکتار، ایجاد سامانه نوین آبیاری ۱۳۲۰ هکتار، مرمت و بازسازی کانال‌های انتقال آب ۶۳ طرح، احداث استخرهای ذخیره اب به تعداد ۶ طرح جمعآ به تعداد ۲۶۷ پروژه درحال اجرا می‌باشد و مابقی اعتبار در بخش‌های زراعت و ترویج، اصلاح و نوسازی باغات و سند دار کردن و کاداستر اراضی و تکمیل زیر ساخت مجتمع دام و پروژه مربوطه هزینه گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313571

مهمترین اخبار ایران و جهان: