نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 11:22

میراحمدی: کندی تردد از مرز مهران به دلیل قطعی اینترنت طرف عراقی بود

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در مورد ازدحام زائران عتبات در مرز مهران گفت: این مشکل حل شده است ولی قطعی اینترنت طرف عراقی موجب کندی تردد از مرز مهران بود.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در گفت و گو  با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد ازدحام جمعیت در مرز مهران و ایجاد اختلال در خروج زائرانی که به برای روز عرفه عازم عتبات شده‌اند گفت: حدود 25 هزار نفر زائر در دو روز گذشته برای شرکت در مراسم دعای عرفه در کربلا و زیارت حضرت اباعبدالله (ع) عازم عراق شدند.

وی افزود: متاسفانه طرف عراقی پیش بینی‌های لازم را نکرده بود و تنها 2 نفر را برای کنترل گذرنامه های زائران ایرانی در نظر گرفته بودند؛ از طرفی مدتی هم اینترنتشان قطع شد و منجر به ازدحام زائران شد که با پی‌گیری‌های صورت گرفته مشکل برطرف شد و تردد زائران از مرز به صورت روان ادامه دارد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: بلافاصله برای حل مشکل با وزیر کشور عراق و دیگر مسئولان عراقی که این موضوع را پی گیری می کنند مکاتباتی انجام شد، دوستان محلی هم در استان پی‌گیری کردند تا مشکل حل شود و بحمدالله دیگر مشکل خاصی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه مرز مهران با ازدحام مواجه شده بود، تصریح کرد: برای تردد زائران در خاک عراق مشکلی وجود ندارد فقط برای خروج از گیت‌های عراقی مشکل ایجاد شده بود چراکه تعداد کارگزارن عراقی خیلی کم بود و تعداد زائران حدود 25 هزار نفر بود که حجم بالایی برای طرف مقابل محسوب می شود.

معاون وزیر کشور گفت: مشکل برطرف شده است و مشکلی برای عزیمت زائران از مرز مهران وجود ندارد این مشکل از جانب ما نبود و به طرف عراقی بر می‌گشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312727

مهمترین اخبار ایران و جهان: