نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:55

مهلت استعفای داوطلبان برای ثبت نام درانتخابات تمدید نمی شود

قزوین- دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: آخرین مهلت استعفای داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات روز ۲۵ خرداد ماه سال جاری است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد فتوحی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه سال جاری گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین اطلاعیه‌های شماره ۱ و ۲ و ۳ ستاد انتخابات کشور آخرین مهلت استعفاء، تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ می‌باشد و قبول استعفاء از سوی مقام مافوق بعد از مدت تعیین شده، برای ثبت نام و اعلام داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مورد پذیرش مراکز ثبت نام قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: با استناد به قانون انتخابات صاحبان برخی عناوین شغلی از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه ی سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشد.

این مسئول افزود: استانداران، معاونین و مشاورین استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری، شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات، اعضای شورای اسلامی شهرها از جمله افرادی هستند که باید استعفای خود را به بالاترین مقام دستگاه محل فعالیت ارائه دهند تا بتوانند در عرصه رقابت انتخاباتی شرکت کنند.

مدیر کل سیاسی استانداری خاطر نشان کرد: بر اساس بند ب این ماده بعضی جایگاه ها هم از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر اینکه شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده باشند، اما برای ثبت نام در حوزه های انتخابی خارج از قلمرو مأموریت خود نیازی به استعفا ندارند.

فتوحی افزود: ائمه جمعه دائمی، قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستانها و استانها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان، رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان شامل این بند از قانون انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات افزود: رؤسا و سرپرستان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانکها در استان و شهرستان، سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان، مدیران مراکز صدا و سیما، اعضاء شوراهای اسلامی روستا و دهیاران، رؤسای اتاقهای بازرگانی، کشاورزی و روسای اتاق های اصناف و تعاون در استان، اعضای هیأت های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه ی انتخابیه تحت مسئولیت خود هم لازم است بنابر قانون اگر قصد ثبت نام در قلمرو مسئولیتی خود را دارند باید از شش ماه قبل استعفا داده باشند.

فتوحی در پایان افزود: در اطلاعیه های شماره ۲ و ۳ ستاد انتخابات کشور مشاغل همتراز و همچنین عناوین شغلی مشمول و غیر مشمول ماده ۲۹ به صورت جزئی منتشر شده است، همچنین اگر داوطلبی برابر اطلاعیه¬های شماره (۱)، (۲)، و (۳) ستاد انتخابات کشور نسبت به همترازی پست خود همچنان دارای ابهام می¬باشد، می‌تواند در ساعات اداری با شماره ۳۳۸۹۲۳۰۸ ستاد انتخابات استان تماس حاصل نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282927

مهمترین اخبار ایران و جهان: