نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 22:18

همکاری هنری میان ایران و عراق توسعه فرهنگی را تقویت می‌کند

اهواز- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاری در تولیدات نمایشی میان کشورهای ایران و عراق می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگی ۲ کشور مؤثر باشد و آن را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظری عصر امروز چهارشنبه در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن نمایش استان‌های خوزستان و بصره عراق اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای توسعه و همکاری تولیدات نمایشی میان بصره و اهواز و هنرمندان به امضا رسیده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امید می‌رود هنرمندان کشور از این تفاهم‌نامه‌ای که بین استان خوزستان و استان بصره به امضا رسیده است، بهره لازم را ببرند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این تفاهم‌نامه حمایت می‌کند، گفت: سال گذشته نیز تولیداتی را در عراق داشتیم و امسال هم خواهیم داشت و با این تفاهم‌نامه تولید هنرهای نمایشی در ۲ کشور تسهیل خواهد شد.

به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه میان «احمد الشمایی» مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره و «محمد یاقوت‌پور» مدیر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان امضا شد.

بهره‌گیری از تجربیات مفید و تأثیرگذار و انتقال آن برای ارتقای غنای هنری و کشف گونه‌های اجرایی فراموش شده و جدید، تعاون میان دو جغرافیا یاد شده و استحکام روابط فرهنگی هنری ۲ کشور از جمله اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285827

مهمترین اخبار ایران و جهان: