نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 11:02

پیمانکار برای راه اندازی پیست تخصصی شمشیربازی قم همکاری نمی کند

قم- زئیس هیئت شمشیربازی استان قم گفت: پیست تخصصی شمشیربازی که قرار بوده در خانه شمشیر بازی قم ایجاد شود هم اکنون به علت عدم همکاری پیمانکار به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای تلاش شمشیربازان قمی برای کسب افتخار در لیگ برتر جای خالی یک پیست تخصصی کاملاً حس می‌شود که قول مساعدت آن پیش از ان ها توسط استاندار داده شده بود.

سال گذشته با دستور استاندار قم در شورای ورزش همگانی استان مبلغ یک میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی تخصیص داده شده است که برخی هیئت‌های ورزشی از آن برای تهیه تشک و تاتمی استفاده کردند.

جذب این مبلغ، نیازسنجی هیئت‌ها و برگزاری مزایده ساخت پیست تخصصی شمشیربازی در قم اقدامی بوده است که اداره کل ورزش و جوانان استان آن را برعهده داشته و هم اکنون به سرانجام رسیده است.

علی قنبری، رئیس هیئت شمشیربازی استان در گفتگو با خبرنگار مهر، ورزش شمشیربازی قم را نیازمند احداث یک پیست تخصصی دانست و گفت: شمشیربازان قمی با تمرین روی پیست تخصصی؛ به فضای حرفه ای مسابقات نزدیک می‌شوند و بهتر می‌توانند در فضای تمرینات جدی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای ساخت این پیست می‌توان به برگزاری مسابقات چند جانبه و دریافت میزبانی از اردوی تیم ملی اشاره کرد.

قنبری اذعان کرد: پیست تخصصی شمشیربازی که قرار بوده است در خانه شمشیر بازی قم ایجاد شود هم اکنون به علت عدم همکاری پیمانکار به نتیجه نرسیده است.

زئیس هیئت شمشیربازی استان قم با اشاره به فعالیت تیم‌های قمی اذعان کرد: تیم صنایع گچ نگین و خانه شمشیربازی قم دو تیم حاضر در لیگ برتر شمشیربازی در اسلحه فلوره هستند که پنجم تیرماه برای شرکت در مسابقات دور برگشت اردکان یزد حاضر می‌شوند.

قنبری با اشاره به فعالیت تیم بانوان تحت عنوان خانه شمشیربازی قم گفت: در حوزه بانوان هم اکنون در اسلحه اپه تیم خانه شمیربازی در حال آماده شدن می‌باشد تا در ۱۲ تیرماه به مسابقات اردکان یزد اعزام شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استعدادهای برتر اذعان کرد: هم اکنون در حال برگزاری طرح استعدادیابی با همکاری دبیران تربیت بدنی و از سوی شهرداری و آموزش و پرورش استان قم صورت خواهد گرفت و روزهای دوم و نهم تیرماه پیرامون استعدادیابی در نظر گرفته شده است.

قنبری افزود: منتخبین بخش استعدادیابی یکماه آموزش رایگان خواهند دید و از برگزیدگان در تیم استان استفاده خواهد شد.

ریاست هیأت شمشیربازی استان قم با اشاره به حضور یک ملی پوش در تیم قم گفت: آقای صدرا جهانی ملی پوش کشورمان می‌باشد که در امیدهای تیم ملی و بزرگسالان حضور دارد و سه نفر دیگر از اعضا تیم نیز جزو هشت شمشیرباز برتر ایران هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286427

مهمترین اخبار ایران و جهان: