نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 23:58

ضرغامی: پرونده تسهیلات ۱۰ هزار میلیاردی گردشگری آماده ارسال به بانک است

به گفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حداقل نیاز حوزه گردشگری ما ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب تسهیلات برای پرونده‌های آماده ارسال به بانک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سید عزت الله ضرغامی امروز در مراسم نخستین جشنواره شکرانه چای در شهر واجارگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه گردشگری کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به کسانی که علاقمند برای ورود به این حوزه هستند مهم است و این از اولویت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری است. 

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور فرصت‌های گردشگری احصا شده است، افزود: فرصت‌های حوزه تاسیسات مختلف گردشگری از جمله اقامتی و تفریحی تقریباٌ احصا شده و برای برخی حتی مجوزهای لازم گرفته شده کافی است سرمایه گذار انتخاب و کار را به سرعت آغاز کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فراهم کردن زمینه توسعه پایدار تصریح کرد: خوشبختانه وزارتخانه در ۱۴۰۰ از تبصره ۱۸ که موقعیت خوبی در سرمایه‌گذاری دارد خیلی خوب عمل کرد و از قبل پشتیبانی پروژه‌ها برای ۴۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شد و طبق آما اخیر رئیس جمهور ۱۰۰ درصد سهم اشتغال ما انجام شده است. 

وی رفع موانع سرمایه‌گذار و تشویق برای سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه گردشگری را از راهبردهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواند و افزود: باید به سرمایه‌گذار اطمینان داد که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مقرون به صرفه، سودآور و مفید بوده و بازگشت سرمایه خواهد داشت. 

ضرغامی با اشاره به اینکه گیلان از ممتازترین استان‌های کشور در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: امسال در ایام نوروز رقم‌هایی که برای ورود گردشگر به استان اعلام شد نسبت به سال گذشته از یک افزایش بسیار معناداری برخوردار بوده و گیلان به لحاظ مزیت‌های گردشگری مانند فضای سبزطبیعی منحصر به فرد و جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شده، همسایگان و راه دسترسی فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری پرسود در حوزه گردشگری و آینده کشور است.

وی با تاکید جدی به حفظ محیط زیست طبیعی استان گیلان بیان کرد: باید با جدیت از طبیعت استثنایی گیلان مراقبت کرد با نظارت و پیگیری اجازه نداد به بهانه‌های مختلف با ساخت و سازها این طبیعت منحصر به فرد از بین برود. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه حداقل نیاز حوزه گردشگری ما ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب تسهیلات برای پرونده‌های آماده ارسال به بانک است، گفت: از تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی در حوزه گردشگری جذب شده اما به هیج وجه جوابگوی نیاز کشور، قابلیت‌های بی‌نظیری که در کشور وجود دارد و در مقایسه با رقبا در کشورهای همسایه نیست و باید تلاش شود با همکاری و حمایت همه دستگاه‌ها گردشگری رونق جدی‌تری گیرد. 

وی با اشاره به رویداد جشن شکرگزاری چای در شهر واجارگاه افزود: برگزاری این جشنواره کار بسیار ارزشمندی است در واقع یک الگویی برای ایجاد شادی جمعی و پرنشاط مردم بوده که با کار گره خورده است. 

ضرغامی ایجاد فضای شادی آفرین را نیاز عمومی جامعه خواند و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های شکرانه محصولات کشاورزی؛ جشن‌های بسیار ارزشمند است و سیاست گردشگری تقویت این رویدادها و اشاعه اینگونه جشنواره‌ها به لحاظ شادی مردم و نیاز عمومی جامعه که احساس می‌شود باید پاسخ مثبت داد. 

وی با اشاره به اینکه ما برای شادی مردم کم کار کردیم، گفت: بهانه‌ها و فرصت‌هایی مثل جشنواره‌های خوراک گیلان و جشنواره‌های حوزه کشاورزی که شوق زندگی در مردم ایجاد می‌کند و با شکرگذاری به ترویج کار، اشتغال و تولید کمک می‌کند باید حمایت شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304427

مهمترین اخبار ایران و جهان: