نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 09:28

مکان های بلا استفاده شهرداری به کارگاه تولیدی مددجویان تبدیل شود

بیرجند- معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خواستاریم در صورت امکان مکان‌های بلا استفاده متعلق به شهرداری برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی با تخفیف ویژه در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی فیروزآبادی جمعه شب در دیدار با شهردار بیرجند بر تأمین بازار فروش محصولات با همکاری شهرداری در راستای کاهش دغدغه مددجو و رسیدن به درآمد قابل قبول تاکید کرد و افزود: خواستاریم در صورت امکان مکان‌های بلا استفاده متعلق به شهرداری برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی با تخفیف ویژه در اختیار مددجویان قرار گیرد.

وی توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال را مهم‌ترین اولویت کمیته امداد دانست و افزود: امیدواریم با تعامل بیش از پیش بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش دغدغه‌ها و توانمندسازی قشر ضعیف جامعه گام برداریم.

فیروز آبادی اظهار کرد: تأمین بازار فروش محصولات با هدف کاهش دغدغه مددجویانی که در این بخش ورود می‌کنند را به جد پیگیری می‌کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: واگذاری تاکسی با ارائه تسهیلات به مددجویان تحت حمایت علاوه بر اشتغال‌زایی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل هم مؤثر خواهد بود.

وی بیان کرد: در حوزه بازار فروش در فضای مجازی هم اقداماتی انجام شده و با توجه به تمایل افراد به فروش فیزیکی در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها باید این مسیر هموار شود.

محمد عرب مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه در راستای توانمندسازی مددجویان امداد تفاهم نامه ارتقای همکاری کمیته امداد استان و شهرداری بیرجند امضا شده است، گفت: در این تفاهم نامه مواردی ماندند تسهیل در شرایط واگذاری فضاهای در اختیار شهرداری، مشارکت با امداد در جهت برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی تعهد شده است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند هم در این دیدار با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری توانمندسازی و کارآفرینی است، گفت: شهرداری آمادگی دارد در چارچوب قوانین و مقررات و با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود، با کمیته امداد درجهت ارتقای خدمت‌رسانی به نیازمندان، تعامل و همکاری داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304727

مهمترین اخبار ایران و جهان: