نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:26

اهمیت انتخابات مجلس برای پیشرفت استان اردبیل/ اجرای پروژه‌های اقتصادی تحول‌آفرین در شهرستان‌ها مورد حمایت است

استاندار اردبیل تلاش فرمانداران برای تبیین اهمیت انتخابات مجلس در سرنوشت استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تأثیر نمایندگان مجلس در پیشرفت استان‌ها غیرقابل انکار است و انتخاب نمایندگان قوی و کاربلد نقش مهمی در پیشبرد منافع استان‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در نشست یک روزه فرمانداران استان اردبیل که با محوریت انتخابات و بررسی مسائل استان برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌ترین منابع اعتباری در مرکز کشور متمرکز است که وجود نمایندگان تأثیرگذار و همراهی مسؤولان ارشد استانی، در جذب اعتبارات و پیشرفت استان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین حضور مردم در انتخابات و بیان تأثیر انتخابات در سرنوشت مردم، افزود: مشارکت مردم و دقت در انتخاب افرادی که منافع استان اردبیل را پیگیر هستند، سرنوشت‌ساز بودن انتخابات را ثابت می‌کند و این موضوع باید برای مردم تبیین شود.

تأکید بر رعایت بی‌طرفی و عدم سوگیری عوامل اجرایی انتخابات

استاندار اردبیل با تأکید بر رعایت بی‌طرفی عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها، ادامه داد: مسؤولان اجرایی امانت‌داران آرای مردم هستند و در جریان آگاه‌سازی مردم برای حضور در انتخابات، کسی حق سوگیری ندارد که در صورت دریافت گزارشی در خصوص سوگیری، برخوردهای لازم قانونی انجام می‌شود.

عاملی با اشاره به ارزیابی عملکرد فرمانداران، بیان کرد: تسریع در اقدامات اجرایی پروژه‌های مهم و تأثیرگذار، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از اجرای طرح‌های تحول‌آفرین اقتصادی، از جمله اقداماتی است که فرمانداران باید در راستای رونق منطقه عملیاتی کنند.

استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود برای جذب اعتبار به استان اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به جذب ۱۲۰درصدی اعتبارات تخصیص‌یافته از محل ملی به استان در سال گذشته گفت: ۱۳۰۰میلیارد تومان منابع از محل ماده ۵۶ و ۱۰۰۰میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر نفت در سال گذشته به استان جذب شده است.

عاملی ظرفیت قانونی مولدسازی در سال جاری را یادآور شد و افزود: بر اساس این قانون، اراضی و ساختمان‌های دولتی راکد و بلااستفاده تبدیل به منابع برای اجرای پروژه‌های مهم و ضروری می‌شود که در صورت وجود این اراضی و ساختمان‌ها در هر شهرستان، منابع مولدسازی صرف اجرا و تکمیل پروژه‌های ضروری و دارای اولویت همان شهرستان خواهد شد.

هفته دولت فرصتی برای ارائه کارنامه اقدامات شهرستان‌ها

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت، تصریح کرد: اقدامات شاخص بسیاری از جمله آب‌رسانی به ۱۵۰ روستا، بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر بزرگراه، تأمین زمین و اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و اجرای طرح‌های مهم صنعتی و خدماتی در کل استان انجام گرفته که هفته دولت فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی این خدمات به مردم است.

استاندار اردبیل با تأکید بر برنامه‌ریزی از سوی روابط عمومی‌ها و مشارکت فرمانداران در تهیه کارنامه خدمت و همکاری صداوسیما در خصوص اطلاع‌رسانی، گفت: لازم است فرمانداران اقدامات شاخص خود را در شهرستان‌های مربوط به مردم ارائه دهند.

دستیار ویژه فرمانداران برای مردمی‌سازی خدمات دولت تعیین می‌شود

عاملی با اشاره به ابلاغ دولت مبنی بر انتخاب دستیار ویژه فرمانداران در خصوص مردمی‌سازی خدمات دولت، بیان کرد: فرمانداران در انتخاب این افراد، مردمی بودن، جوان بودن و اقدام جهادی فرد را مد نظر قرار دهند و نفرات معرفی‌شده با انجام مصاحبه از سوی کارشناسان مربوط از مرکز کشور تأیید می‌شوند.

گفتنی است؛ در این نشست یک روزه که معاونان استاندار اردبیل، فرمانداران، فرمانده انتظامی استان و مدیران ستادی مرتبط حضور داشتند، گزارشی از اقدامات هر معاونت و فرمانداری‌ها ارائه و نیازمندی‌های شهرستان‌ها بحث و بررسی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303771

مهمترین اخبار ایران و جهان: