نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 13:13

ارائه خدمات مشاوره ازدواج به ۵ هزار نفر در خراسان‌شمالی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در راستای بهبود زندگی مشترک، هفت مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها فعال هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۴۰ نفر از این مراکز مشاوره خدمات گرفته‌اند.

محمدرضا اکبری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در راستای بهبود زندگی مشترک، هفت مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها فعال هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۴۰ نفر از این مراکز مشاوره خدمات گرفته‌اند.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی در چهار محور سلامت جنسی، اخلاقی، احکام ازدواج و حقوق خانواده در این مراکز برگزار می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده در استان طی امسال ۹۵ درصد زوج‌های خراسان‌شمالی آموزش‌های حین ازدواج را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

اکبری تصریح کرد: بررسی آمادگی نامزدها و  طرف مقابل برای پذیرش مسئولیت زندگی، ارزیابی‌های هم کفو بودن و هم‌ترازی طرفین و ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک در هر فرد به‌صورت جداگانه و به‌صورت مشترک از محورهای فعالیت مراکز مشاوره ازدواج است.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مالی، صمیمیت و دلبستگی‌های طرفین، مسئولیت‌پذیری، انتقاد‌پذیری و قضاوت‌های منصفانه در زندگی جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک مشاوره ازدواج آگاه به آن‌ها می‌پردازد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 994671

مهمترین اخبار ایران و جهان: