نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:51

نقش پُر رنگ کسب و کارهای دیجیتال در کاهش نرخ بیکاری جوانان

کرمانشاه- معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر رشد و گسترش مهارت‌های دیجیتال، گفت: امروزه کسب و کارهای دیجیتال نقش پُر رنگی در کاهش نرخ بیکاری جوانان دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام عظیمی ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی مهارت‌های دیجیتال که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه‌های این‌چنینی مهارت آموزی به نوجوانان و جوانانی است که پل ارتباطی و اتصال آنها به بازار کار مورد نیاز است.

وی با تاکید بر رشد و گسترش مهارت‌های دیجیتال در دنیا، افزود: امروز شاهد رشد روز افزون این حوزه هستیم و در همین راستا با وجود زمینه‌های آن تا حد زیادی شرایط برای کسب این مهارت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای آن فراهم شده است.

معاون امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمار بالای بیکاری و تبعات نامطلوب آن، تصریح کرد: عامل اصلی خطرات و ایجاد آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان مسئله بیکاری است که یکی از راه‌های جلوگیری از این معضل اجتماعی ایجاد زمینه و بستر برای آرامش فکری سوق دادن آنها به سوی کسب و کار است.

عظیمی با تاکید بر اینکه جوانان ما نقشه راه و ترسیم آینده پیش رو را بر اساس بسترهای شغلی ایجاد شده دنبال می‌کنند، گفت: در این صورت است که جوانان ما می‌توانند برای جامعه خود با ذهن و فکر آسوده برای جامعه خود نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال نوجوانان و جوانان را امری مهم دانست و بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان با برگزاری دوره‌های مربوطه پای کار آمده و در صورت همکاری سایر بخش‌های مربوطه در این وزارتخانه می‌توان با همکاری بیشتر در برای کاهش آمار بیکاری در جامعه گام‌های مؤثر و محکم‌تری برداشت.

معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش خاطر نشان کرد: بر اساس آنچه گزارش شده تاکنون با همکاری‌های انجام شده با یونیسف و مراکز توانمندسازی کشور حدود ۴۷۳ نفر آموزش‌های مهارتی لازم را برای ورود به بازار کار دیده و درحال حاضر در بازار کار مرتبط نیز جذب شده‌اند.

عظیمی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد با برگزاری دوره و کارگاه‌های مهارت آموزی برای جوانان به تربیت قشری بپردازد که برای جامعه مؤثر عمل کنند.

وی در پایان به همکاری و رایزنی‌های انجام شده با یونیسف اشاره کره و افزود: علاوه بر ارتباط گیری‌های لازم و دریافت حمایت از سوی این سازمان به دنبال آسیب‌های نفوذ یافته در بین جوانان و نیز برنامه‌ریزی برای برون رفت از معضل بیکاری در بین جوانان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010527

مهمترین اخبار ایران و جهان: